کد خبر: ۳۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۹

دژاگه ستاره ايران در جام جهاني

ايسنا: پايگاه اينترنتي "mundial2014" اشکان دژاگه را ستاره تيم ملي ايران در جام جهاني 2014 برزيل معرفي کرد. جام جهاني 2014 برزيل تابستان سال جاري با حضور 32 تيم برگزار مي‌شود و تيم ملي فوتبال ايران به عنوان يکي از تيم‌هاي حاضر در اين رقابت‌ها در گروه F با تيم‌هاي آرژانتين، نيجريه و بوسني و هرزگوين همگروه است.پايگاه اينترنتي "mundial2014" که در روزهاي گذشته اقدام به معرفي ستاره‌هاي جام بيستم کرده است، اين بار اشکان دژاگه را از تيم ملي ايران به عنوان ستاره تيم ملي ايران معرفي کرد.

اين سايت درباره اشکان دژاگه نوشته است: ها‌فبک 27 ساله ايراني که در تيم‌هاي پايه فوتبال آلمان بازي کرد پس از آمدن کارلوس کي‌روش به تيم ملي ايران تصميم گرفت تا پيراهن ايران را بر تن کند. او که در بوندسليگا در تيم‌هاي هرتابرلين و ولفسبورگ سابقه بازي دارد اين فصل در تيم فولام انگليس بازي‌هاي درخشاني از خود به نمايش گذاشته است. قدرت بدني، سرعت، حرکات طولي و قدرت پاس گل ويژگي‌هاي بازي اشکان دژاگه محسوب مي‌شود و باعث شده فيلکس ماگات او را در ترکيب اصلي تيمش قرار دهد.اشکان دژاگه البته زماني که در تيم زير 21 ساله‌هاي آلمان توپ مي‌زد در تصميمي نشان داد که خود را ايراني و ارزش‌هاي ايران را براي خود مهم مي‌داند. او در بازي آلمان و رژيم صهيونيستي تصميم گرفت تا شرکت نکند و در آلمان باقي بماند. البته فدراسيون فوتبال آلمان دليل اشکان دژاگه براي بازي نکردن در آن ديدار را قبول کرد و او را تنبيه نکرد.

اشکان دژاگه که اولين بازي ملي‌اش را در سال 2012 با تيم ملي ايران انجام داد و موفق شد در همان ديدار در برابر قطر دو بار گلزني کند تاکنون طي چهار بازي موفق شده علاوه بر زدن اين دو گل، يک پاس گل نيز براي هم تيمي‌هايش فراهم کند.ايران در اولين ديدار خود در جام جهاني 2014 برزيل برابر نيجريه ديدار خواهد کرد.