کد خبر: ۳۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۸

نماینده مجلس: لبخندهاي ديپلماتيک، پارلمان ساده‌لوح اروپا را به سمت رفتارهاي نسنجيده سوق داده است

نماينده فريمان در مجلس گفت: اختلافات سليقه‌‌اي مسئولان ايراني و يا لبخندهاي ديپلماتيک، پارلمان ساده‌لوح اروپا و سناتورهاي مغرور آمريکايي را به سمت رفتارهاي نسنجيده‌ سوق داده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، احمد سجادي نماينده فريمان در مجلس شوراي اسلامي پيش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نطق ميان دستور خود در صحن علني اظهار داشت: اين روزها شاهد رفتارهاي نابخردانه و مداخله‌جويانه پارلمان اروپا و سناتورهاي آمريکايي برگشته از فتنه‌ها و جنگ‌هاي افغانستان، فلسطين، سوريه و عراق هستيم.

وي افزود: شايد اختلافات سليقه‌اي مسئولان ايران اسلامي و يا لبخندهاي ديپلماتيک و يا اشارات فتنه‌گران داخلي و خارج‌نشين، پارلمان ساده‌لوح اروپا و سناتورهاي مغرور آمريکايي را به اين رفتار نسنجيده و وهم‌انگيز سوق داده است.

عضو کميسيون انرژي مجلس خاطرنشان کرد: آنها که خود قاتلان بشريت و ناقضان حقوق بشر هستند و به خيال واهي، خود را وارثان حقوق بشر مي‌دانند، بايد بدانند که نظام جمهوري اسلامي استقرار يافته بر مباني دين مبين اسلام که دين رحمت، فترت، آزادي و برادري است و مستحکم و مقاوم در برابر توطئه‌هاي شيطان‌پرستان ايستاده و خواهد ايستاد.

سجادي با اشاره به اقتصادي مقاومتي تصريح کرد: اجراي اقتصاد مقاومتي نيازمند بعضي اصلاحات ساختاري و رفتاري است و اصلاح رفتار مديران اجرايي از صدر تا ذيل، از خان‌ منشي و آسايشي به رفتاري بسيجي و جهادي، نکته‌اي است که بايد در ارتباط با اين موضوع مد نظر قرار گيرد.

وي ادامه داد: اصلاح رانت‌خواري و رفتارهاي رفاقتي و رابطه‌اي در بانک‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي به رفتاري مردمي و ضابطه‌مند همچنين اصلاح ساختار بانکداري سودجويانه به بانکداري اسلامي بدون ربا و اصلاح رفتار رقابتي بانک‌ها به حمايت از اقتصاد از ديگر نکاتي است که بايد در اجراي اقتصاد مقاومتي مورد توجه قرار گيرد.

نماينده فريمان اضافه کرد: اعتماد و اتکا به سرمايه و پول ملي با مشارکت مردم به جاي اميدهاي کاذب به دلارهاي خارجي، پيوند علم و تجربه براي تبديل کشاورزي سنتي به کشاورزي صنعتي، تأسيس سازمان خودکفايي صنعت نفت و علاقه‌مندي و اعتماد وزارت نفت به توليد تجهيزات داخلي و عوامل ديگر مي‌تواند انتظارات مقام معظم رهبري و مردم را از اجراي اقتصاد مقاومتي برآورده کند.

نماينده مردم فريمان در مجلس شوراي اسلامي در پايان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابيه خود در بخش‌هاي مختلف از مسئولان خواستار رسيدگي به حل آنها شد.