کد خبر: ۳۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۹

اطلاعيه دفتر آيت‌الله صافي درباره تخريب قبر مرحوم لاهيجي

دفتر حضرت آيت‌الله صافي با صدور اطلاعيه‌اي پيرامون تخريب قبر مرحوم ميرزاحسن کاشفي اعلام کرد: انتظار دارد مسئولين مربوطه، با احترام به احساسات پاک ديني مردم و توجه به اعتراضات دلسوزانه‌ علما و مؤمنان، نسبت به جبران امر به نحو شايسته، اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم، در اطلاعيه صادر شده از سوي دفتر آيت‌الله صافي گلپايگاني آمده است: آنچه در روزهاي اخير درباره‌ تخريب قبر عالم بزرگوار مرحوم ميرزاحسن کاشفي لاهيجي (رحمة‌الله عليه) اتفاق افتاده است موجب تاثر و تاسف علما و مردم با ايمان قم شد.

در ادامه اين اطلاعيه آمده است: به اطلاع مردم شريف قم مي‌رساند استفتايي که از دفتر حضرت آيت‌الله العظمي صافي و بعضي ديگر از مراجع معظم تقليد شده و تاريخ آن حدود دو سال پيش است درباره‌ انتقال و جابه‌جايي قبر، تحت شرايط خاص است که کاملا اطراف قبر را بتون‌ريزي کنند و به نحوي که قبر مورد اهانت قرار نگيرد آن را به جاي ديگر، منتقل کنند.

در اين اطلاعيه افزوده شده است: بديهي است اقدامات اشتباه روزهاي گذشته برخي مراکز شهري و دولتي در تخريب قبر و با وجود آنکه موضوع انتقال قبر بنا به تصويب شوراي فرهنگ عمومي استان، به‌طور کلي منتفي شده بود، مخالف استفتاء مذکور است.

اين دفتر ضمن ابراز تاسف شديد از هتک حرمت به مزار اين عالم بزرگوار، انتظار دارد مسئولين مربوطه، با احترام به احساسات پاک ديني مردم و توجه به اعتراضات مکرر و دلسوزانه‌ علما و مؤمنان، نسبت به جبران امر به نحو شايسته، اقدام کنند.