کد خبر: ۳۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۵۷

ادامه تظاهرات دانشجويي در مصر/ صدور حکم حبس 37 تن از حاميان اخوان‌المسلمين

ايسنا: در حالي که دادگاه کيفري شهر نصر 37 تن از حاميان اخوان المسلمين را به پنج سال حبس محکوم کرده است، تظاهرات دانشجويان حامي اخوان المسلمين در قاهره و ديگر استان‌هاي مصر ادامه دارد.

به گزارش پايگاه اينترنتي شبکه خبري الجزيره، دادگاه کيفري شهر نصر 37 تن از حاميان اخوان‌المسلمين را به اتهام برپايي تظاهرات و آشوب‌افکني در کشور به پنج سال حبس محکوم کرد.

در همين راستا دانشجويان دانشگاه قاهره و دانشگاه الاسد با برپايي تجمع‌ها و تظاهرات اعتراض‌آميز مخالفت خود را با صدور حکم‌هاي قضايي عليه مخالفان نظام کنوني در مصر اعلام کردند.

شرکت کنندگان در اين تظاهرات سرکوب‌هاي امنيتي و بازداشت حاميان اخوان‌المسلمين را محکوم و مخالفت خود را با نامزدي عبدالفتاح سيسي وزير دفاع سابق مصر اعلام کردند.

جنبش "جوانان ضد کودتا" در ميدان رابعه‌ العدويه تجمع اعتراض‌آميزي را برپا کرده تا اقدامات نيروهاي مسلح و مداخله آنها در روند سياسي در مصر را از زمان کودتا سه ژوئيه گذشته محکوم کند.

در همين حال حاميان اخوان‌المسلمين در استان اسکندريه، سوئز، استان فيون، با برپايي راهپيمايي‌ها و تظاهرات تاکيد کردند که علي‌رغم حکم‌هاي قضايي که به صورت روزانه عليه مخالفان کودتا در مصر صادر مي‌شود آنها بر ادامه راه خود براي تحقق اهداف انقلاب ژانويه پافشاري خواهند کرد.

از سوي ديگر، دادگاه کيفري قاهره جلسه‌ محاکمه محمد مرسي رييس جمهور برکنار شده مصر و برخي رهبران اخوان‌المسلمين را به اتهام فرار از زندان "وادي‌النترون" برگزار کرد.

منابع شبکه الجزيره اعلام کردند که اين متهمان به دادگاه پشت کرده و درگيري‌هاي لفظي شديدي نيز ميان مسوولان دادگاه با مدافعان اين متهمان رخ داده بود چرا که وکلاي مدافع نمي‌توانستند با اين متهمان ديدار و صحبت کنند.