کد خبر: ۳۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۲۸

ضرب و شتم خریداران در نمایشگاه‌های اتومبیل!

عرضه خودرو دسته دوم به جای صفر، عرضه خودروی معیوب، گران‌ فروشی و همچنین اخذ مبلغی بیشتر از مبلغ مورد توافق از خریداران از تخلفات رایجی است که در برخی از دفاتر فروش خودرو و نمایشگاه‌های عرضه اتومبیل اتفاق می‌افتد.

به گزارش ایسنا، در مواردی خریدارانی که به تخلفات صورت گرفته از سوی دفاتر و نمایشگاه‌های عرضه اتومبیل اعتراض می‌کنند، مورد ارعاب و ضرب و شتم این افراد هم قرار می‌گیرند.

نوع مواجهه افراد فعال در این نمایشگاه‌ها با اعتراض خریداران به این تخلفات نیز در مواردی منحصر به تهدید و ضرب و‌ شتم مشتریان و خریداران بوده است. در این میان بوده‌اند خریدارانی که تجربه خود از چنین اتفاقاتی را با رسانه‌ها نیز در میان گذاشته‌اند.

در این زمینه یکی از فعالان بازار خودرو می‌گوید: متاسفانه در برخی از نمایشگاه‌های اتومبیل افرادی مشغول به فعالیتند که ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری آن‌ها به هیچ وجه مورد تایید نیست.

وی با بیان این‌که بعضا اراذل و اوباش سطح شهر به عنوان دلال و واسطه در برخی از دفاتر فروش خودرو و نمایشگاه‌های اتومبیل فعالیت می‌کنند، خاطرنشان می‌کند: وظیفه این افراد ترساندن، ضرب و شتم و ساکت کردن خریدارانی است که به دلیل تخلفات صورت گرفته در معامله ناراضی هستند.

این فعال بازار خودرو تصریح می‌کند: البته چنین تخلفاتی بیشتر مربوط به دفاتر فروش خودروی فاقد جواز صنفی و به‌ویژه اجاره‌ای است اما در نمایشگاه‌های دارای مجوز و با سابقه بالا معمولا چنین اتفاقاتی رخ نمی‌دهد.

در این میان یکی از مسوولان نظارت بر فعالیت اصناف در شورای اصناف تهران نیز به خبرنگار ایسنا می‌گوید: متاسفانه نوع فعالیت نمایشگاه‌های اتومبیل به‌گونه‌ای است که حضور افراد به اصطلاح قلدر در آن‌ها زیاد است.

وی در پاسخ به این‌که شهروندان در صورت ضرب و شتم از سوی این افراد چه باید بکنند، خاطرنشان می‌کند: در چنین مواردی باید در زمان بروز تخلف با شماره 110 و نیروی انتظامی تماس گرفته و ماموران را به محل واحد صنفی مربوطه راهنمایی کنند زیرا طبق قانون اگر مشتری در واحد صنفی مورد ضرب و شتم قرار گیرد آن واحد صنفی تعطیل خواهد شد.

این مسوول نظارت بر فعالیت اصناف در شورای اصناف تهران ادامه داد: پس از آن نیز باید گزارش ضرب و شتم و همچنین تخلف صورت گرفته به اتحادیه مربوطه و همچنین واحد نظارت و بازرسی شورای اصناف اعلام شود.

وی تصریح می‌کند: پس از دریافت گزارش تخلف، کارشناس اتحادیه و شورای اصناف موضوع را بررسی و در صورت اثبات تخلف با واحد صنفی مربوطه برخورد و حقوق مشتری ایفا خواهد شد.

این مسوول نظارت بر فعالیت اصناف در شورای اصناف تهران تصریح می‌کند: باید قوانین سفت و سخت‌تری در رابطه با نحوه فعالیت افراد در برخی اصناف به ویژه نمایشگاه‌های اتومبیل وضع شود تا حضور افراد مشکل‌دار در این دفاتر به حداقل ممکن برسد.