کد خبر: ۳۴۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۴

کم‌بارش‌ترین و پربارش‌ترین استان‌های کشور


در 200 روز نخست سال آبی جاری، گیلان با 738 میلیمتر، عنوان پربارش‌ترین و سمنان با 51 میلیمتر عنوان کم‌بارش‌ترین استان کشور را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش ایسنا، میزان بارش استان گیلان درمقایسه با 200 روز ابتدایی سال آبی گذشته، 24 درصد افزایش و در قیاس با دوره درازمدت 13 درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، در 200 روز نخست سال آبی جاری، استان کهگیلویه و بویراحمد با 566 میلیمتر بارندگی، پس از گیلان در جایگاه دوم استان‌های پربارش کشور قرار گرفته است.

میزان بارش استان کهگیلویه و بویراحمد در مقایسه با 200 روز ابتدایی سال آبی گذشته، دو درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت 12 درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین در 200 روز نخست سال آبی جاری، در استان چهارمحال و بختیاری 551 میلیمتر بارندگی صورت گرفته که این میزان بارش در مقایسه با سال آبی گذشته چهار درصد کاهش یافته است و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله شش درصد کاهش نشان می‌دهد.

سمنان نیز کم‌بارش‌ترین استان کشور در 200 روز نخست سال آبی جاری، گزارش شده است.

حجم بارش‌های استان سمنان در 200 روز نخست سال آبی جاری، 51 میلیمتر ثبت شده است.

میزان بارش استان سمنان درمقایسه با 200 روز ابتدایی سال آبی گذشته، 47 درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله 42 درصد کاهش نشان می‌دهد.

پس از این استان، یزد با 77 میلیمتر و خراسان جنوبی با 88 میلیمتر بارندگی در 200 روز نخست سال آبی جاری، دیگر استان‌های کم‌بارش کشور گزارش شده‌اند.

میزان بارش استان یزد در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته 21 درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله هفت درصد کاهش نشان می‌دهد.

براساس این گزارش، میزان بارش استان خراسان جنوبی نیز درمقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته 15 درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله 12 درصد کاهش نشان می‌دهد.