کد خبر: ۳۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۹

هک Galaxy s5 فقط 4 روز پس از عرضه

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبر‌گزاری فارس، تازه‌ترین اخبار فناوری اطلاعات را در این جمع‌بندی روزانه می‌خوانید:

کاهش چشمگیر سرعت اینترنت در هفته‌های آینده

در حالی که بسیاری از پایگاه های اینترنتی در حال بازسازی و اصلاح ساختار خود در مقابله با حفره امنیتی هارت بلید هستند، کارشناسان از احتمال کاهش چشمگیر سرعت اینترنت طی هفته‌های آینده خبر دادند.

حسگر امنیتی گوشی جدید سامسونگ هک شد

متخصصان امنیتی فقط چهار روز پس از عرضه گوشی Galaxy S5 موفق شدند راهی برای هک کردن حسگر اثر انگشتان دست در این گوشی بیابند.

هزاران کانادایی قربانی خونریزی اینترنت

نقص امنیتی شناسایی شده در گواهی امنیتی OpenSSL که به خونریزی قلب اینترنت شهرت پیدا کرده در کشور کانادا به سرقت اطلاعات مهمی از اداره درآمد این کشور منجر شده است.

پیام‌رسان تحمیلی فیس‌بوک برای کاربران

آن دسته از کاربران تلفن همراه که برای گفت‌وگو با دوستانشان از فیس‌بوک استفاده می‌کنند، به زودی مجبور خواهند شد برنامه جداگانه‌ای را که بدین منظور طراحی شده بارگذاری و نصب کنند.

رقابت ارائه دهندگان خدمات کلود در آسیا

گوگل به منظور رقابت با آمازون و تصاحب بازارهای این شرکت قصد دارد دامنه خدمات کلود را در این بخش از جهان توسعه دهد.

 

اتحاد سازندگان موبایل برای مقابله با سرقت گوشی

تعدادی از بزرگترین شرکت‌های سازنده گوشی و اپراتورهای تلفن همراه در آمریکا برای افزودن امکانات ضدسرقت به گوشی‌های موبایل به توافق رسیدند.

ساخت گوشی همراه با اجزای قابل نصب به انتخاب مشتری

گوگل در تلاش برای ساخت مدل جدیدی از گوشی‌های همراه است که کاربران می‌توانند امکانات قابل نصب بر روی آنها را خود انتخاب کنند.

 

گاف توییتری یک شرکت هواپیمایی آمریکایی

شرکت هواپیمایی یو اس ایرویز، از تمام کاربران توییتر که به آنها یک عکس نامناسب ارسال کرده بود عذرخواهی کرد.

یک پنجم شهروندان آمریکایی قربانی سرقت اطلاعات

بر اساس آخرین نظر سنجی از هر پنج شهروند آمریکایی یک نفر طی سال گذشته مورد حمله مهاجمان و هکرها قرار گرفته و اطلاعات شخصی آنها به سرقت رفته است.

لنز‌های چشمی هوشمند، جدیدترین ابزار جاسوسی

اگر تا به حال نگران فیلم برداری و عکس برداری مخفیانه از خود با استفاده از عینک های گوگل بودید، حال باید دغدغه سوءاستفاده از لنزهای چشمی ساخت این شرکت که مجهز به دوربین هستند را داشته باشید.

 

مدیر عامل موقت موزیلا سرانجام مشخص شد

پس از حضور کوتاه مدت برندا ایچ به عنوان مدیر عامل شرکت موزیلا، سازنده مرورگر فایرفاکس، حال فرد دیگری به عنوان مدیر عامل موقت این شرکت تعیین شده است.

اعتراف صریح گوگل به جاسوسی از ایمیل‌های کاربران

گوگل با به روز کردن شرایط استفاده از خدمات ایمیل خود به صراحت به اسکن کردن ایمیل های کاربران و تجزیه و تحلیل خودکار داده‌های آن اذعان کرده است.

 

گوشی اچ‌تی‌سی وان (M8) عرضه شد

شرکت تایوانی HTC، جدیدترین گوشی هوشمند خود را با نام M8 عرضه کرد. در این گوشی بر دوربین و تصویربرداری تمرکز شده است. استفاده از دوربین سوم برای عمق بخشیدن به عکس و فلش اضافه برای بهبود نور و رنگ از ویژگی‌های این محصول است.