کد خبر: ۳۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۵۹

ایجاد سیستم مانیتورینگ در تمام مرزهای کشور

به گزارش فارس از قصرشیرین، سردار حسین ذوالفقاری ظهر امروز در حاشیه برگزاری رزمایش بزرگ «اقتدار 3» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمام مرزهای کشور را تحت پوشش مانیتورینگ مرزی قرار می‌دهیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه در حال حاضر تنها بخشی از مرزهای استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و آذربایجان مجهیز به پوشش سیستم مانیتورینگ مرزی هستند، گفت: این سیستم در صورت تخصیص اعتبار از سوی مجلس در تمام مرزها ایجاد می‌شود.

فرمانده مرزبانی کشور ایجاد سیستم مانیتورینگ پایش مرزی را موجب کنترل وضعیت نگهبانی نیروهای مرزبانی دانست و تصریح کرد: با مشاهده آنلاین مرزها در صورت وجود ضعف به پاسگاه مرزی مربوطه تذکر داده می‌شود.

ذوالفقاری تاکید کرد: در آینده و پس از استقرار سیستم مانیتورینگ مرزی، به‌دنبال ایجاد برج‌های الکترونیکی در مرزها خواهیم بود که با وجود این برج‌ها دیگر به وجود نیروی انسانی در آن‌جا نیازی نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت توسعه تجهیزات فنی در مرزها برویم، ابراز داشت: در این رزمایش خودروهای گشتی مرزبانی مقاوم‌سازی شده و بالن‌هایی که تصاویر آنلاین را از نوارهای مرزی کشور مخابره می‌کنند، مورد آزمایش قرار گرفتند .

این مسئول هزینه ساخت هر کدام از این بالن‌ها را حدود 200 میلیون تومان اعلام کرد و بیان داشت: در این رزمایش شعاع دید و مدت ارسال تصویر هر دو نوع بالن محاسبه شده و هر کدام جوابگو بود مورد استفاده قرار می گیرند.