کد خبر: ۳۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۰

همکاری دلار فروش برای سرقت دلار

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: یک دلار فروش که با همدستی سه نفر از اراذل و اوباش اقدام به سرقت به عنف 20 هزار دلار از یک شهروند کرده بود در عملیات ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ستار خسروی، اظهار کرد: در پی شکایت مرد جوانی به یکی از مراکز انتظامی مبنی بر سرقت به عنف از وی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با وصول این پرونده بلافاصله ماموران دست به کار شده و تحقیقات خود را در این باره آغاز کردند که در نتیجه مشخص شد فرد مالباخته هنگام تردد در ساعت خلوت روز در یکی از خیابان‌های فرعی مورد تهاجم سه مرد ناشناس با یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک قرار گرفته است.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان ادامه داد: این افراد با تهدید سلاح سرد مبلغ 20 هزار دلار و 100هزار تومان وجه نقد به همراه یک رشته زنجیر و دستبند طلا و دسته چک و مدارک شناسایی و چند کارت عابر بانک مالباخته را سرقت کرده و به سرعت از محل متواری می‌شوند.

خسروی گفت: با توجه به اظهارات مالباخته، کارآگاهان پلیس به فردی که در زمینه خرید و فروش دلار و ارز خارجی فعالیت داشت مظنون شده و در ادامه دریافتند که که این شخص با افراد شرور و اراذل و اوباش در ارتباط است.

وی اضافه کرد: با اطمینان از این موضوع ماموران فرد مذکور را دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر به یگان انتظامی منتقل کردند که متهم در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به سرقت به عنف از شهروند مالباخته با همکاری سه نفر از دوستان شرور و اراذل و اوباش خود اعتراف کرد.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه در بازرسی از منزل متهم یک قبضه سلاح گرم به همراه تعداد چهار تیر جنگی و تعدادی گوشی و دلار مسروقه کشف شد، تصریح کرد: با اعترافات فرد دلارفروش، سه همدست وی نیز در عملیاتی ضربتی، دستگیر و هر چهار نفر با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شدند.

خسروی گفت: مجازات سرقت به عنف و خفت گیری شهروندان به دلیل نا امن کردن جامعه و تاثیر گذاری در احساس امنیت مردم به مراتب بیشتر از سایر جرایم است و این افراد مطمئن باشند در هر حال توسط کارآگاهان توانمند پلیس آگاهی، دستگیر و به مجازات خود خواهند رسید.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند با رعایت موارد ایمنی از بروز اینگونه حوادث جلوگیری کنند،‌ خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم هنگام حمل پول نقد، طلاجات، اسناد یا سایر اموال قیمتی احتیاط و این اموال را در معرض دید همگان قرار نداده و در صورتی که پول نقد و یا اشیای قیمتی یا مدارک مهمی به همراه دارند حتی المکان از طی کردن مسافت طولانی به صورت پیاده بپرهیزند.