کد خبر: ۳۴۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۵

دیوار مرگ در بندر دیر پلمپ شد

مدیرکل استاندارد بوشهر گفت: دیوار مرگ واقع در بندر دیر توسط کارشناسان استاندارد این استان پلمپ شد.

به گزارش فارس، محمدرحیم بهره‌مند ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیرو گزارش‌های مردمی و با بازرسی کارشناسان استاندارد بوشهر، دیوار مرگ واقع در بندر دیر به دلیل عدم وجود ایمنی و استانداردهای لازم، پلمپ شده است.

مدیرکل استاندارد بوشهر ادامه داد: طبق بازرسی‌هایی که توسط کارشناسان استاندارد بوشهر انجام شد، پوسیدگی دیواره، مکان تماشاگران غیرایمن و خطرناک و عدم پوشش مناسب جلوی تماشاگران برای جلوگیری از سقوط و برخورد، از عمده مشکلات این سازه بوده است.

وی همچنین به پلمپ یک شهر بازی در عسلویه اشاره کرد و ابراز داشت: در همین زمینه شهرک بازی و پارک بادی مروارید واقع در عسلویه به دلیل عدم رعایت الزامات استاندارد پلمپ شده است.

بهره‌مند، نسبت به اعطای مجوز فعالیت به این گونه پارک‌ها و شهرک‌ها بدون استعلام از اداره استاندارد ابراز نگرانی کرد و عنوان داشت: از آنجا که استفاده‌کنندگان از اینگونه فضاهای بازی، قشر آسیب پذیر کودک هستند، اعطای مجوز فعالیت به شهرک‌ها به ویژه شهرک‌های موقت بدون هماهنگی با استاندارد عواقب جبران‌ناپذیری دارد.

مدیرکل استاندارد بوشهر در پایان اذعان داشت: درآمد ناچیزی که برخی شهرداری‌ها از این طریق کسب می‌کنند ارزش به خطر انداختن جان کودکان را ندارد و شهرداری‌ها باید نسبت به اعطای اینگونه مجوزها، حساسیت و وسواس بیشتری به خرج دهند، چراکه خدای ناکرده در صورت بروز هرگونه مشکلی، شهرداری‌ها باید پاسخگو باشند.