کد خبر: ۳۴۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۸

اشد مجازات برای پدرخوانده قاتل


مرد شیشه ای که فرزند خوانده خود را به قتل رسانده بود ، با رضایت اولیای دم به 10 سال زندان محکوم شد.قضات دیوان عالی کشور پس از بررسی پرونده حکم مجازات مرد جنایتکار را تايید کردند.

به گزارش خبرنگار قانون، 14 دي ماه سال 90 پيكر بي جان پسر سه ساله ای به نام متين به بيمارستاني در جنوب پايتخت منتقل شد. روي سر و صورت اين كودك آثار متعدد خون مردگي به چشم مي‌خورد و قلبش از تپش ايستاده بود. بررسي‌ها نشان مي‌داد ساعت‌ها از مرگ متين گذشته است.

در همين حال زن جواني كه متين را به بيمارستان برده بود دقايقي بعد از آنجا خارج شد و همين موضوع احتمال قتل پسر سه ساله را تقويت مي‌كرد. در چنين شرايطي اين ماجرا از طريق ماموران كلانتري 132 نبرد به بازپرس شعبه سوم دادسراي امور جنايي تهران گزارش و تحقيقات در اين خصوص آغاز شد.

 با گذشت چند روز از اين ماجرا مادر متين به نام پريسا-30ساله- بازداشت شد تا درباره كشته شدن فرزندش پاسخگو باشد. او اتهام كودك آزاري را انكار كرد و گفت: مدتي قبل شوهرم كه مرد معتادي بود من و فرزندم را رها كرد و من مجبور شدم صيغه مردي به نام محمود شوم. او مرد خوبي بود و از من و پسرم نگهداري مي‌كرد. متين دچار نوعي بيماري پوستي بود و مدام بدنش عفونت مي‌كرد. چند روز قبل پسرم سرماخورده بود و روز حادثه دچار تشنج شد. من هم او را به بيمارستان رساندم اما پزشكان گفتند پسرم فوت شده است.

 اظهارات اين زن در شرايطي بود كه چند نقطه از بدن متين با سيگار سوزانده شده و بيشتر نقاط بدن نحيفش كبود بود. همچنين در كالبدشكافي داخل شكم متين پر از خون‌هاي لخته شده بود.

 ادامه تحقيقات از اين زن كه اعتياد شديدي به مواد مخدر داشت نشان داد هنگام وقوع حادثه او در خانه نبوده و شوهر صيغه‌اي‌اش در كنار متين بود. پريسا گفت: آن روز من بيرون از خانه بودم و وقتي برگشتم محمود گفت حال متين خوب نيست. من هم پسرم را به بيمارستان بردم. در چنين شرايطي ماموران به خانه محمود واقع در منطقه اتابك رفتند اما او پيش از حضور ماموران از آنجا گريخته بود.

تحقيقات درباره اين مرد كه اعتياد شديدي به شيشه داشت نشان داد او بارها به دليل خريد و فروش مواد مخدر دستگير شده است. با اين حال هيچ ردي از اين مرد وجود نداشت. با گذشت چند روز از مرگ متين كارآگاهان آگاهي به اطلاعاتي دست يافتند كه نشان مي‌داد محمود چند روز قبل به اتهام فروش مواد مخدر دستگير شده و در بازداشت به سر مي‌برد. به اين ترتيب وي به اداره دهم پليس آگاهي منتقل شد و تحت بازجويي قرار گرفت.

    هرچند اين مرد ابتدا حاضر نبود اتهام قتل متين را بپذيرد اما در ادامه گفت: زماني كه مقدار زيادي شيشه مصرف كرده بود متين را به زمين كوبيده و باعث مرگش شده است. او در اعترافاتش گفت: آن روز من شيشه مصرف كرده بودم و متين هم به دليل بيماري اش بي‌تابي مي‌كرد و اعصابم را به هم ريخته بود. صداي گريه اش آزارم مي‌داد. به همين دليل در يك لحظه او را بلند كردم و به زمين كوبيدم. سپس براي اينكه همسر صيغه‌اي‌ام از اين ماجرا بويي نبرد او را در رختخوابش گذاشتم و وانمود كردم اتفاقي نيفتاده است.

    به دنبال اعترافات پدرخوانده متين، پرونده با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست عليه او به دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد. اما پيش از آنكه موعد محاكمه اين مرد فرا برسد پدر و مادر متين به عنوان اولياي دم در دادسراي امور جنايي حاضر شده و رضايت خود را اعلام كردند. به اين ترتيب صبح ديروز اين مرد براي بررسي جنبه عمومي‌جرم در دادگاه كيفري استان تهران محاكمه شد.  

 در اين جلسه كه به رياست قاضي حسين اصغرزاده در شعبه 113 برگزار شد ابتدا نماينده دادستان در دفاع از كيفرخواست گفت: بر اساس محتويات پرونده محمود به قتل عمدي متين و كودك آزاري متهم است. صرف نظر از اعلام گذشت اولياي دم، از آنجا كه متهم به صراحت كشتن متين را بر عهده گرفته و پزشكي قانوني نيز سلامت رواني متهم را تاييد كرده است خواستار مجازات محمود هستم.

    در ادامه رئيس دادگاه با تفهيم اتهام به محمود از وي خواست به دفاع از خود بپردازد. او گفت: من اتهام قتل عمدي را قبول ندارم. متين از دست من افتاد و قتل او غير عمد است. وي ادامه داد: من زن و بچه داشتم كه با پريسا آشنا شدم. شوهرش او را با متين كه آن زمان دوماهه بود رها كرد. من هم پريسا را صيغه كردم. چند روز پيش زن و بچه ام بودم و چند روز هم به خانه‌اي كه براي پريسا گرفته بودم مي‌رفتم. متين بيماري پوستي اگزما داشت. بدنش چرك مي‌كرد و زخم مي‌شد. زخم‌هاي دردناك و بدبويي داشت و بايد اين زخم‌ها را شست وشو مي‌داديم. پريسا نمي‌توانست اين زخم‌ها را شست وشو دهد و من چند روز يك بار متين را به حمام مي‌بردم.

روز حادثه وقتي مثل هر روز متين را به حمام برده بودم او از دستم افتاد و سرش به زمين خورد. آن زمان اتفاقي نيفتاد اما دو روز بعد او تشنج كرد و حالش بد شد. او را به بيمارستان برديم اما گفتند مرده است. متهم به قتل ادامه داد: من دو سال و هشت ماه از متين و مادرش نگهداري كردم و دليلي نداشت كه او را بكشم. در اين مدت كه با پريسا زندگي مي‌كردم همسرم از من جدا شد. با اين حال من پريسا و متين را دوست داشتم.

او آزاري به من نمي‌رساند كه بخواهم از روي قصد و عمد او را بكشم. روز حادثه وقتي فهميدم حالش بد شده اورژانش خبر كردم. در اين مدت كه در زندان هستم هر كدام از زندانيان كه از اين ماجرا با خبر مي‌شود، مي‌گويد كه بهتر بود 100 هزار تومان پول مي‌دادي و براي بچه گواهي فوت مي‌گرفتي و آنقدر به دردسر نمي‌افتادي. متهم در آخرين دفاع از خود گفت: مرگ متين غير عمدي است و تقاضا دارم در مجازاتم تخفيف داده شود. به دنبال دفاعيات محمود هيات قضايي شعبه 113 وارد شور شده و متهم را به 10 سال زندان محكوم كردند. حكم مجازات مرد جنايتكار در ديوان عالي كشور تاييد شد.
منبع: قانون