کد خبر: ۳۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۵۵

دردسرجديد براي پرسپوليسي ها / اتفاق تلخ براي استقلالي ها

جام نيوز: در هفت روزي که فوتبالي‌تر از هميشه سپري شد فولاد در ميان ديگر مدعيان جام قهرماني ليگ را بالاي سر برد، دستيار ايراني کي‌روش معرفي شد، تيم ملي بالاخره به اردوي آفريقاي جنوبي اعزام شد. رويدادهاي فوتبالي اين هفته با صعود ايران در رنکينگ فيفا آغاز شد و با برگزاري هفته پاياني ليگ برتر که قهرماني فولاد در ميان ديگر مدعيان کسب اين عنوان را هم به همراه داشت، معرفي دستيار ايراني کي روش، بگو مگوي رسانه‌اي اين سرمربي با مديرعامل استقلال، اعزام نصف و نيمه تيم ملي فوتبال به اردويي که برگزاري آن در هاله‌اي از ابهام قرار داشت و برد و باخت نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا پيگيري شد.حتي صحبت‌هاي وزير ورزش و جوانان و معاون وي هم در اين هفته رنگ و بوي کاملا فوتبالي داشت. استقلال هم که نخستين ناکامي اش را در ليگ برتر کسب کرده بود، در دومين ناکامي از ليگ قهرمانان آسيا حذف شد.مهمترين رويدادهاي اين هفت روز ورزش عبارتند از:

قهرماني فولاد، ناکامي استقلال و آسيايي شدن پرسپوليس

سيزدهمين دوره مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌هاي کشور جمعه گذشته با برگزاري ديدارهاي هفته پاياني به کار خود پايان داد. در اين هفته از رقابت‌ها تيم‌هاي نفت و استقلال به ترتيب با نتيجه يک بر صفر و سه بر يک برابر سپاهان و تراکتورسازي تن به شکست دادند و در حاليکه از شانس‌هاي قهرماني به حساب مي‌آمدند، از دستيابي به آن بازماندند. در اين ميان پرسپوليس يک بر صفر استقلال صنعتي خوزستان را شکست داد و به خاطر دو تيم استقلال و نفت به رده دوم صعود کرد اما به خاطر پيروزي فولاد از صعود بيشتر و کسب قهرماني بازماند.

در اين هفته از رقابت‌ها فولاد در مصاف با گسترش فولاد يک بر صفر پيروز شد و در ميان ديگر مدعيان ليگ به عنوان قهرماني دست يافت. در ديگر ديدارهاي اين هفته از مسابقات نتيجه ديدار دو تيم مس و داماش با تساوي يک بر يک به پايان رسيد. ذوب آهن با يک گل راه آهن را شکست داد و فجر سپاسي هم با نتيجه 2 بر يک موفق به شکست ملوان بندرانزلي شد. ضمن اينکه ديدار دو تيم صبا و سايپا هم بدون اينکه گلي در بر داشته باشد، به پايان رسيد.

دستيار ايراني کي روش معرفي شد

دوشنبه گذشته مجيد صالح، مربي تيم فوتبال استقلال و سرمربي پيشين تيم فوتبال سايپا به عنوان دستيار ايراني کارلوس کي‌روش از سوي فدراسيون فوتبال معرفي شد.

فتح‌الله‌زاده احضار شد

علي فتح‌الله‌زاده، مديرعامل باشگاه استقلال، منصور پورحيدري و ميرشاد ماجدي اعضا کادر فني و سرپرستي تيم استقلال طي روزهاي گذشته در جرايد و خبرگزاري‌ها صحبت هاي تندي د رمورد سرمربي تيم ملي و عدم در اختيار گذاشتن بازيکنان باشگاه‌ انجام داده بودند. اين قضيه انتقاد و شکايت مسئولان فدراسيون فوتبال را به دنبال داشت تا آنجا که کميته انضباطي مجبور به احضار فتح الله‌زاده به شد. بر اين اساس مدير آبي‌ها بايد يکشنبه آينده در نشست کميته انضباطي شرکت کند. اين خبر دوشنبه اعلام شد.

300 ميليارد تومان براي پرسپوليس است يا استقلال

توهين به کي روش ممنوع!

پيش از اعزام تيم ملي فوتبال به اردوي آفريقاي جنوبي، مديرعامل باشگاه استقلال با موضع‌گيري نسبت به سرمربي تيم ملي فوتبال، صحبت‌هاي تندي را عليه کارلوس کي‌روش در ارتباط با در اختيار گرفتن ملي‌پوشان استقلال مطرح کرده بود. در همين ارتباط اما کي‌روش سه شنبه و پيش از اعزام تيم ملي فوتبال به آفريقاي جنوبي اعلام کرد که فتح الله‌زاده مديرعامل استقلال است و اگر بخواهد به کشور، بازيکنانش و يا هر فرد ديگري توهين کند، به من مربوط نيست اما اجازه توهين کردن به من را ندارد.

اعزام نصف و نيمه تيم ملي فوتبال به آفريقاي جنوبي

تيم ملي فوتبال که صحبت‌هاي زيادي در رابطه با اعزام آن به اردوي آفريقاي جنوبي مطرح شده بود، بالاخره بامداد سه شنبه تهران را به مقصد ژوهانسبورگ ترک کرد. البته اين اعزام در حالي انجام شد که تنها 11 بازيکن در ترکيب تيم ملي قرار داشتند ضمن اينکه، صالح، مربي تيم ملي هم از همراهي تيم ملي در اين سفر بازماند. در هر صورت اين نخستين اردوي آماده‌سازي تيم ملي در سال جديد است که تنها با يازده بازيکن استارت خورد.

واکنش وزير ورزش در رابطه با پرداخت‌هاي ميلياردي در فوتبال

محمود گودرزي، وزير ورزش و جوانان دوشنبه گذشته صحبت‌هايي را در مورد قراردادهاي منعقد شده در فوتبال عنوان کرد که شفاف نبودن برخي قراردادها، مخالفت با پرداخت‌هاي ميلياردي، منزجر شدن مردم پس از فوتبال به دنبال انجام شدن برخي شفاف‌سازي‌ها در رابطه با قرارداد بازيکنان، تهديد مديران تيم‌هاي صنعتي به برخورد قانوني در صورت پرداخت مالي خارج از قراردادهاي ثبت شده، تحت فشار قرار گرفتنش پس از مقاومت از پرداخت شدن رقم‌هاي ميلياردي، به مبارزه طلبيده شدنش توسط يک بازيکن و ... از مهمترين بخش‌هاي آن بود.

صعود شيرين سپاهان و حذف زودهنگام تراکتور در ليگ قهرمانان

هفته پنجم مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا سه شنبه شب با برگزاري دو ديدار براي نمايندگان ايران آغاز شد که طي آن تيم تراکتورسازي در ورزشگاه ملک عبدالله جده به مصاف الاتحاد رفت و با متحمل شکست 2 بر صفر شد. اين نتيجه حذف زودهنگام شاگردان توني اوليويرا را به همراه داشت در حاليکه باعث صعود الاتحاد به مرحله دوم مسابقات شد. در ديگر ديدار اين هفته از مسابقات ليگ قهرمانان آسيا تيم سپاهان در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان با چهار گل مهدي شريفي (48 و 56)، جواهير سوکاي (63) و يعقوب کريمي (3+90) السد قطر را شکست داد و ضمن صعود به صدر جدول رده‌بندي گروه D شانس خود را براي حضور در مرحله حذفي مسابقات افزايش داد.

سوژه شدن شاگردان کي‌روش

حضور 11 نفره تيم ملي فوتبال ايران آنهم بدون دروازه بان در اردوي آماده‌سازي آفريقاي‌جنوبي موضوع مورد توجه رسانه‌ها شد تا آنجا که "گلوبال پست" چهارشنبه با عنوان "ايران فقط با 11 بازيکن در اردوي جام جهاني" به استقبال اين موضوع رفته است. اين سايت در اين گزارش ضمن پرداختن آماده سازي ضعيف ايران براي جام جهاني به برنامه آماده سازي تيم ملي در اردوي مورد نظر پرداخته است.

پرسپوليس تهديد شد

فيفا روز چهارشنبه طي نامه‌اي تهديدآميز به باشگاه پرسپوليس اعلام کرد در صورتي که پول کارواليو را ندهند، با سقوط به دسته يک و يا کسر امتياز مواجه خواهند شد. اين در حالي است که با پرداخت پول به وينگادا گفته شده بود که ديگر پرونده اين مربي پرتغالي و دستيارانش بسته شده است. فيفا اعلام کرده پرسپوليس بايد به کارواليو مبلغ 7500 فرانک سوئيس تا 10 روز ديگر پرداخت کند در غير اين صورت تهديدش را عملي مي کند.

متين ورامين قهرمان آسيا شد

تيم متين ورامين که به عنوان نماينده ايران در مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي آسيا شرکت کرده بود، عصر چهارشنبه در فينال اين دوره از مسابقات که در فيليپين جريان داشت مقابل نماينده قطر به پيروزي 3 بر يک دست يافت و عنوان قهرماني را به خود اختصاص داد.

صعود فولاد و حذف استقلال

در چارچوب هفته پنجم مسابقات ليگ قهرمانان آسيا و در دومين روز اين هفته تيم فوتبال فولاد خوزستان موفق شد با 3 گل الجيش قطر را شکست دهد و با عنوان صدرنشين صعود خود به مرحله بعد را جشن بگيرد. در ديگر ديدار اين مسابقات تيم فوتبال استقلال در ورزشگاه ملک فهد شهر رياض 2 بر يک مغلوب الشباب شد و از دور مسابقات حذف شد.