کد خبر: ۳۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۷۶

عبدالله گل: درباره نامزدي در انتخابات با اردوغان صحبت خواهم کرد

ايسنا: رئيس جمهوري ترکيه اعلام کرد که به زودي در مورد تعيين نامزدي‌ خودش يا اردوغان در انتخابات رياست جمهوري اين کشور با وي مذاکره خواهد کرد.

به نقل از روزنامه فرامنطقه‌اي الشرق الاوسط، عبدالله گل، رئيس جمهوري ترکيه در کنفرانس خبري بعد از نشست خود با آندريس برزينس، رئيس جمهور لتوني در آنکارا گفت: به زودي با رجب طيب اردوغان، نخست وزير ترکيه درباره تعيين نامزدي از بين خودم يا اردوغان در انتخابات رياست جمهوري که قرار است در اوت برگزار شود، صحبت خواهم کرد.

وي گفت: به تبع نامزدهاي ديگري وجود دارند اما حرف آخر را ملت ترکيه خواهد زد و آن‌ها هستند که رئيس جمهور را انتخاب مي‌کنند.

رئيس جمهوري ترکيه درباره ميزان نياز به تمديد حضور ناتو در کشورهاي حوزه بالتيک به ويژه در سايه مواضع خصمانه روسيه تاکيد کرد که ثبات عنصر اوليه‌اي است که همه درباره آن صحبت مي‌کنند و اين مساله تنها به بالتيک مربوط نمي‌شود بلکه به منطقه عظيمي که شامل اوکراين، کريمه و درياي سياه است، مربوط مي‌شود.

وي تاکيد کرد: ما بر اهميت اين مساله تاکيد کرديم و بايد همواره در داخل ناتو همبستگي خود را اعلام کنيم.

از سوي ديگر، حسيت چليک سخنگوي حزب عدالت و توسعه ترکيه عنوان داشت: نمايندگان برجسته حزب عدالت و توسعه ماه مه آينده نشستي را در مورد مساله انتخابات رياست جمهوري و تعيين نامزد براي دوره چهارم انتخابات پارلمان برگزار خواهند کرد.

حسين چليک گفت: نشست مشورتي حزب به اين مساله پرداخته و تصميم نهايي را خواهد گرفت.