کد خبر: ۳۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۸

رويترز: ژاپن دو قسط ديگر از پول نفت ايران را پرداخت کرد

فارس: خبرگزاري رويترز به نقل از دو منبع آگاه گزارش کرد که ژاپن طبق توافق اوليه ژنو، دو قسط ديگر براي واردات نفت خام ايران را به اين کشور پرداخت کرد.

به گزارش خبرگزاري فارس، خبرگزاري رويترز به نقل از دو منبع آگاه گزارش کرد که ژاپن همانطور که طبق توافق اوليه هسته‌اي ژنو برنامه‌ريزي شده بود، دو پرداختي ديگر به ايران براي واردات نفت خام اين کشور را پرداخت کرد.

طبق اين گزارش، بانک مرکزي ايران اين پرداختي‌ها را از ژاپن دريافت کرده است و منبع دوم نيز تأييد کرد که ژاپن انتقال اين مبالغ را انجام داده است.

طبق توافق اوليه ژنو، اين اقساط در مجموع يک ميليارد دلار است و يکي از اقساط که قرار بود 10 آوريل پرداخت شود، 550 ميليون دلار بود و باقي نيز قرار بود 15 آوريل پرداخت شود.

وزارت دارايي ژاپن و بانک مرکزي اين کشور حاضر نشد درباره اين پرداختي‌ها اظهار نظر کند.

اقساط چهارم و پنجم نيز به اين مفهوم است که ايران 2.55 ميليارد دلار از بودجه مسدود شده نفتي خود را دريافت کرده است تمامي اين پرداختي‌ها به جز يک مورد توسط ژاپن صورت گرفته است و آن يک مورد را کره جنوبي پرداخت کرده است.

يکي از مقامات ارشد ايران روز سه‌شنبه به ايرنا اعلام کرد که ايران احتمالاً در هفته جاري قسط پنجم از بودجه مسدود شده خود را دريافت مي‌کند و اين به اين مفهوم است که تهران به تعهدات خود به توافق اوليه ژنو پايبند بوده است.