کد خبر: ۳۴۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۹

يک روز از غرق کشتي کره جنوبي گذشت؛ سرنوشت نامعلوم 287 مسافر

فارس: عمليات جست‌وجو براي تعيين سرنوشت حدود 300 مسافر مفقود شده کشتي کره‌اي در حالي همچنان ادامه دارد که وضعيت بد جوي عمليات امداد را با دشواري مواجه کرده است.

با گذشته بيش از 24 ساعت از وقوع سانحه براي کشتي مسافري حامل دانش‌آموزان کره‌اي، تلاش‌ها براي اطلاع از وضعيت حدود 300 مسافر مفقودشده اين کشتي، بي نتيجه مانده است.

امواج قدرتمند، بارش شديد باران و کاهش ديد موجب شده تا عمليات جست‌وجو با دشواري مواجه باشد. مقامات کره‌اي تاکنون مرگ 9 نفر از جمله 5 دانش‌آموز و دو معلم را تائيد کرده و گفته‌اند که سرنوشت 287 مسافر ديگر فعلا نامعلوم است.

اين کشتي حامل 477 مسافر بوده که اغلب آن‌ها دانش‌آموزان دبيرستاني و عازم اردوي تفريحي در جزيره «ججو» بوده‌اند. اين کشتي اوايل وقت ديروز چهارشنبه، در سواحل جنوبي کره دچار سانحه شد و از پهلو به داخل آب فرو رفت. حدود صد نفر از مسافرين پيش از آنکه کشتي به طور کامل زير آب رود، از آن نجات پيدا کردند.

مسافرين نجات‌يافته مي‌گويند تعداد زيادي از افراد در داخل اتاق‌هاي خود گير افتاده و نتوانسته‌اند از کشتي بيرون بيايند. با وجود آنکه غرق شدن اين کشتي چندين ساعت طول کشيده و امکان نجات مسافرين وجود داشته، اما گفته مي‌شود تيم‌هاي امدادي عملکرد مناسبي نداشته‌اند.

«کو بان هي» 36 ساله از جمله مسافران نجات‌يافته است که به خبرگزاري آسوشيتدپرس گفت: «تيم‌هاي امدادي خوب عمل نکردند. ما جليقه‌هاي نجات به تن کرده بوديم. ما وقت هم داشتيم. اگر مردم داخل آب مي پريدند... نجات پيدا مي‌کردند، اما به آن‌ها گفته شد که از کشتي خارج نشوند.»