کد خبر: ۳۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۴۶

رييس جمهور اوکراين: نظاميان متمرد محاکمه مي شوند

ايرنا: رييس جمهوري موقت اوکراين اعلام کرد: نظاميان متمرد تيپ 25 هوابرد دنپروپتروفسک که در هنگام اجراي عمليات نظامي در شرق اوکراين سلاح خود را زمين گذاشتند، محاکمه مي شوند.

'نووستي اوکراينا'، آلکساندر تورچينوف روز پنجشنبه گفت: پرسنل اين تيپ در هنگام اجراي عمليات نظامي دچار ترس شده و سلاح را زمين گذاشته و با معترضان همدلي کردند.

وي افزود: اين تيپ از پرسنل جديد تشکيل خواهد شد و افرادي که در آن از اجراي فرامين نظامي تمرد کرده اند محاکمه خواهند شد.

رسانه هاي خبري روسيه روز چهارشنبه از پيوستن حدود 300 نفر از نيروهاي تيپ 25 هوابرد اوکراين به معترضان روس زبان طرفدار روسيه در شهر کراماتورسک استان دونتسک خبر دادند.

به گفته 'وياچسلاو پوناماريف' معاون فرمانده معترضان مسلح در مناطق کراماتورسک و اسلاويانسک، نيروهاي اوکرايني که وارد کراماتورسک شده بودند در نتيجه مذاکرات با معترضان سلاح خود را زمين گذاشتند.

در همين حال کانال تلويزيوني راشا تودي در گزارشي اعلام کرد که نظاميان اوکرايني از فرط گرسنگي در منطقه کراماتورسک در شرق اوکراين به معترضان پيوستند.

اين افراد با يک تانک و شش نفر برزرهي وارد شهر کراماتورسک شده بودند.

آنها در مقابل ساختمان شهرداري کراماتورسک توقف کرده و بجاي پرچم هاي اوکراين بر فراز نفربرها و تانک خود پرچم روسيه نصب کردند.

نظاميان اوکرايني گفتند که چهار روز از ارتش اين کشور مواد غذايي دريافت نکرده اند و هيچ تمايلي براي جنگيدن با ملت خود ندارند.