کد خبر: ۳۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۸

مصرف زياد پروتئين حيواني عامل ديابت است

ايسنا: متخصصان تغذيه و سلامت هشدار دادند افرادي که زياد پروتئين حيواني مصرف مي‌کنند بيشتر در معرض خطر ابتلا به ديابت نوع ۲ هستند.

دکتر «فِرانک هو» از دانشکده سلامت عمومي هاروارد در بوستون گفت: مصرف پروتئين به خصوص پروتئين حيواني در ابتلاي افراد به ديابت نوع 2 موثر است. در مطالعه جديد متخصصان به مقايسه رژيم غذاييِ افراد ديابتي با گروهي از شرکت‌کنندگان سالم پرداختند.

دکتر فرانک هو افزود: در مطالعات پيشين مشاهده شد که مصرف مقادير زيادي از پروتئين‌ها به خصوص پروتئين حيواني با افزايش خطر بلندمدت ابتلا به ديابت پيشرفته مرتبط است.

به گفته دکتر هو، وقتي حجم پروتئين حيواني مصرفي شامل گوشت قرمز و گوشت فرآوري شده افزايش مي‌يابد احتمال ابتلا به ديابت تشديد مي‌شود. در اين بررسي يک تيم کارشناسي از دانشگاه «واگنينگن» هلند به مقايسه 11 هزار فرد مبتلا به ديابت نوع 2 با 15 هزار فرد سالم پرداختند. همچنين به طور معمول اين افراد در روز 90 گرم پروتئين مصرف کردند.

متخصصان هلندي مشاهده کردند افرادي که بيشترين ميزان پروتئين حيواني را در روز مصرف مي‌کنند نسبت به افرادي که از کمترين ميزان اين نوع پروتئين مصرف مي‌کنند 22 درصد بيشتر در معرض ابتلا به ديابت هستند.