کد خبر: ۳۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۹

تکذيب موافقت دولت با تبديل بوشهر به منطقه آزاد!

 از روزهاي گذشته انتشار برخي اخبار در شبکه هاي اجتماعي و دست به دست شدن پيامک هايي مبني بر "موافقت هيات دولت با تبديل بوشهر به منطقه آزاد" زمينه ساز جو رواني براي افزايش قيمت برخي کالاها و خدمات در مرکز استان شده است.

به گزارش «خليج فارس»؛ روزهاي ابتدايي سال جديد بود که خبري به نقل از اکبر ترکان رييس شوراي عالي مناطق آزاد مبني بر "موافقت رييس جمهور با تبديل بوشهر به منطقه آزاد" در قالب پيامک هاي انبوه و اخباري در شبکه هاي اجتماعي منتشر شد و جالب اينکه عنوان شده بود اين مقام مسئول در سفر به بوشهر اين مطلب را اعلام کرده، در حالي که اين خبر و سفر ساختگي بود.

اين شايعات اما از اواسط هفته جاري با عنوان "موافقت هيات دولت با تبديل بوشهر به منطقه آزاد" پررنگ تر شده و در قالب پيامک و انتشار در شبکه هاي اجتماعي و برخي رسانه ها دست به دست شد.

اما پيگيري هاي «خليج فارس» از منابع آگاه حاکي از آن مي باشد که هيات دولت مصوبه اي درباره تبديل بوشهر به منطقه آزاد نداشته است.

از طرفي طرح تبديل منطقه آزاد فرآيندي زمان بر و علني دارد که به تناسب پيشرفت کار، اخبار آن رسانه اي مي شود، چرا که پس از ارائه طرح توسط استان، نيازمند تاييديه شوراي عالي مناطق آزاد، بررسي در کميسيون مربوطه دولت و سپس موافقت هيات دولت مي باشد و در ادامه بايد به تصويب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي برسد و آن گاه قابليت ابلاغ و اجرا خواهد داشت.

شايعه تصويب منطقه آزاد بوشهر از سوي دولت در شرايطي مي باشد که نوبخت معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور در سفر هفته گذشته اش به استان و زماني که در جمع خبرنگاران با پرسشي درباره منطقه آزاد بوشهر مواجه شد، تصريح کرد: هنوز اين طرح به دولت نرسيده و اظهارنظر در خصوص آن بايد به آن زمان موکول کرد.

اين گزارش مي افزايد: متاسفانه دروغ پردازي هاي اخير درباره تبديل بوشهر به منطقه آزاد در همين فرصت کوناه زندگي عادي اهالي اين شهر را نشانه گرفته و جو رواني مناسبي را براي سودجوياني پديد آورده که مي خواهند زنگ گراني ها را با اين بهانه به صدا درآورند.

اتفاقي که بدون شک براي بوشهري ها مصداق ضرب المثل "آش نخورده و دهان سوخته" خواهد بود که هنوز منطقه آزاد نشده، گران تر شدن زندگي در اين شهر را عادي و مطابق عرف جلوه دهد.

اين در حالي است که پيگيري هاي «خليج فارس» حاکي از آن مي باشد که محدوده منطقه آزاد بوشهر در طرح پيشنهادي به دولت خارج از اين شهر و از اراضي ملي پيش بيني شده که تاثيري بر قيمت زمين و املاک بوشهر نداشته باشد.

دست آخر اينکه انتظار مي رود دستگاههاي نظارتي به مقابله جدي با سودجوياني بپردازند که با شايعه سازي درباره منطقه آزاد بوشهر و انتشار خبرهاي دروغ، تلاش مي کنند از رهاورد جو رواني پيرامون آن به منفعت شخصي رسيده و گراني بيشتر در شهر گران بوشهر را توجيه کنند.