کد خبر: ۳۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۷۴

اکونوميک تايمز: هند واردات نفت از ايران را تقريبا يک پنجم کاهش داد

ايرنا: روزنامه انگليسي زبان اکونوميک تايمز هند روز پنجشنبه خبر داد، با وجود افزايش محموله هاي نفتي در ماه هاي اخير- پس از آنکه توافق هسته اي موقت، تحريم ها عليه تهران را کاهش داد- واردات نفت هند از ايران در سال مالي منتهي به مارس (اسفند) در حدود يک پنجم کاهش پيدا کرد.

به گزارش روزنامه ياد شده، بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع بازرگاني در مورد نفتکش هاي رسيده که توسط تحليلگران نفتي تامسون رويترز گردآوري شده است، هند چهارمين مصرف کننده نفت در جهان و بزرگ ترين مشتري نفت ايران پس از چين، در سه ماهه نخست سال ميلادي جاري در حدود 358 هزار بشکه در روز از ايران نفت وارد کرده که تقريبا 43 درصد از مدت مشابه سال گذشته بيشتر است.

بر اساس اطلاعات ياد شده، حتي با افزايش وادات نفت هند در دوره سه ماهه ژانويه تا مارس، خريد نفت هند از ايران در سال منتهي به 31 مارس، 16.5 درصد کاهش يافته و به 222 هزار بشکه در روز رسيده است.

هند و ديگر مشتريان نفت ايران از جمله چين و ژاپن پس از سخت تر شدن تحريم ها عليه تهران در سال 2012، مجبور به کاهش واردات نفت از ايران شدند.

هند براي سال 2014-2013 دست کم يک کاهش 15 درصدي در واردات نفت از ايران و رساندن آن به 220 هزار بشکه در روز را براي اين کشور تعريف کرده بود.