کد خبر: ۳۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۴

دبيرکل ناتو: تنها راه حل بحران اوکراين مذاکره سياسي است

ايرنا: دبيرکل سازمان پيمان آتلانتيک شمالي(ناتو) بار ديگر اعلام کرد که تنها راه حل براي بحران اوکراين مذاکره سياسي است.

به گزارش پايگاه خبري اينترفاکس اوکراين، آندرس فوگ راسموسن دبيرکل ناتو همچنين از روسيه خواست تا بخشي از راه حل براي پايان دادن به بحران اوکراين باشد.

راسموسن افزود، ما تدابير بيشتري را براي حل و فصل بحران اوکراين اتخاذ کرده ايم. بايد به اين مسئله نيز اشاره کنم که ما در اين رابطه نيز به اجماع نظر رسيده ايم که راه حل سياسي تنها راه حل و فصل بحران اوکراين است.

اين مقام ارشد ناتو افزود: ناتو به طور کامل از مذاکرات چهارجانبه ژنو و تمامي اقدامات جامعه جهاني براي يافتن راه حل در مورد اين بحران سياسي در راستاي حمايت از مردم و احترام به تماميت ارضي اوکراين حمايت مي کند. از روسيه نيز مي خواهيم که بخشي از راه حل براي پايان دادن به بحران اوکراين باشد.

وي با اشاره اينکه از مسکو مي خواهيم که به اقداماتش در راستاي بي ثبات کردن اوکراين پايان دهد و نيروهايش را از مرزهاي اوکراين خارج کند، افزود: وظيفه اصلي ناتو حفاظت و دفاع از هم پيمانانش در برابر تهديدهاي مختلف است.

از سوي ديگر سامانتا پاور نماينده دائم آمريکا در سازمان ملل اعلام کرد که رويدادها در مناطق شرقي اوکراين همچون اتفاقات در منطقه کريمه يک کمپين برنامه ريزي شده از سوي روسيه بوده است.
وي خاطر نشان کرد: جامعه جهاني مشاهده کرد که عامل اتفاقات در کريمه و شرق اوکراين که بوده است. شواهد و مدارک معتبري داريم که نشان مي دهد روسيه در ناآرامي هاي شرق اوکراين دست دارد.

سامانتا پاور در ادامه خاطر نشان کرد که مقامات فعلي اوکراين اقدامات لازم را در راستاي حل و فصل مسالمت آميز بحران اوکراين از طريق مذاکره انجام داده اند و حتي در راستاي تلاش براي حل سريع اين بحران عفو معترضان را نيز اعلام کردند.