کد خبر: ۳۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۶

درخواست نماینده شهرکرد برای توقف انتقال آب کارون

مردم استان چهارمحال و بختیاری خواستار تجدید نظر در طرح های انتقال آب از این استان و تصمیم گیری کارشناسانه در این حوزه شدند و تعطیلی پروژه های انتقال آب "بهشت آباد" و " تونل گلاب" را از مسئولین خواستار شدند.

به گزارش مهر، مردم استان چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر پنج شنبه با تجمع در محل بازار شهرکرد خواستار تجدید نظر در طرح های انتقال آب از این استان و تصمیم گیری کارشناسانه در این حوزه شدند.

در این اجتماع بازاریان شهرکرد، کشاورزان، باغداران شهرستان سامان، کشاورزان و باغداران شهر فرخ شهر، بختیاری نشینهای استان، دانشگاهیان، فرهنگیان استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و... حضور داشتند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه شهرکرد در این گردهمایی در اعتراض به احداث تونل های گلاب و بهشت آباد گفت: مردم چهار محال و بختیاری حامی نظام و ولایت هستند اما با بی قانونی مبارزه می کنند.

حجت الاسلام امیر قلی جعفری اظهار داشت: زاینده رود باید جاری باشد و مردم بحثی با مردم اصفهان ندارند.

وی با اشاره بر اینکه حرف مردم چهار محال و بختیاری تعطیل کردن تونل های گلاب و بهشت آباد است، تصریح کرد: تونل 65 کیلومتری بهشت آباد در عمق 300 متری شهرستان های اردل، کیار ، بروجن و شهرکرد را تبدیل به کویر خواهد کرد.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه خط قرمز چهار محال و بختیاری ها از بین بردن تونل های در این استان است، بیان داشت: مردم جلوی بی عدالتی و بی قانونی می ایستند.

وی با اشاره به اینکه در این استان بیش از 200 روستا با تانکر آبرسانی می شود و دشت های اصلی این استان ممنوعه هستند، در استان همجوار فضای سبز موجود چند برابر سرانه کشوری است و 20 هزار هکتار شالیزار به صورت غرقابی آبیاری می شود.

نماینده مردم شهرستان های فارسان، اردل، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز در این اجتماع تصریح کرد: منافع این استان باید با حفظ شود، حق آبه پرداخت گردد و تمامی کارها بر اساس اصول کارشناسی صورت گیرد.

حمیدرضا عزیزی با اشاره به اینکه چنانچه حق آبه کشاورزان و شیلات و ... در این استان داده شود مازاد آب می تواند انتقال داده شود، بیان داشت: از حق خود دفاع می کنیم.

نماینده مردم لردگان: درانتقال آب بین حوضه ای بی عدالتی شده است

نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این گردهمایی گفت: در انتقال آب بین حوضه ای بی عدالتی شده است.

مجید جلیل سرقلعه در اعتراض به احداث تونلهای بهشت آباد و گلاب اظهار داشت: ما همواره از حقوق قانونی مردم این استان دفاع خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: شورای عالی آب و دولتمردان به حق قانونی رسیدگی خواهند کرد و در آینده ای نزدیک حقوق این استان تحقق پیدا می کند.

جلیل ادامه د اد: آب جزء انفال است و اگر آبی وجود دارد برای همه و اگر وجود ندارد نیز برای همه می باشد و مردم این استان با بی قانونی همواره مخالفت خواهند کرد.

جلیل اظهار داشت: پیام همه مردم در این است که تونل باید حذف شود و آب قانون مند در اختیار همه قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: مردم چهارمحال و بختیاری خواستار قانون هستند و همواره در مقابل بی قانونی خواهند ایستاد.

سید سعید زمانیان با اشاره به اینکه ما با مردم استان های همجوار مشکلی نداریم، تصریح کرد: ما با زدن تونل شدیدا مخالف هستیم و نمایندگان مجلس در این استان مکاتبات زیادی را با وزارت نیرو، رئیس جمهور  ومعاونین و ... داشته اند که حفر تونل های گلاب و بهشت آباد قانونی نیست و برای استان چهار محال و بختیاری غیرقابل قبول است.

زمانیان اظهار داشت: تک تک نمایندگان مجلس از حق مردم این استان دفاع خواهند کرد و مقابل بی قانونی خواهند ایستاد.

حدود پنج هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری در اجتماعی خواهان توقف پروژه های انتقال آب گلاب دو و بهشت آباد شدند.