کد خبر: ۳۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۸

رد و بدل اتهام میان مقامات اوکراین و روسیه

نخست وزیر اوکراین روز پنج شنبه در حالی رییس جمهوری روسیه را به تلاش برای ایجاد بی ثباتی در کشورش متهم کرد که ولادیمیر پوتین گفته، مقامات کی یف این کشور را به ورطه نابودی می کشانند.

به گزارش ایرنا به نقل از  رویترز از کی یف، ˈارسنی یاتسنیوکˈ روسیه را به ایجاد اختلال در انتخابات ریاست جمهوری ماه آتی این کشور متهم کرد.

پوتین نیز در اظهارنظر جدید خود مقامات جدید کی یف را متهم کرد که در حال بردن اوکراین به ورطه نابودی هستند.

نخست وزیر اوکراین در جمع خبرنگاران ادعا کرد که پوتین به طور رسمی امروز اعلام کرد که وظیفه این است که در انتخابات 25 مه اوکراین اخلال ایجاد شود. در حال حاضر تنها یک نفر در جهان وجود دارد که معتقد است هیچ نیروی روسی در شرق اوکراین وجود ندارد و او ولادیمیر پوتین است.

این اتهامات در حالی مطرح می شود که نمایندگان ارشد اوکراین، روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا روز پنج شنبه در ژنو گردهم آمدند تا تلاش کنند بحران اوکراین را از طریق ابزارهای دیپلماتیک حل و فصل کنند.

یاتسنیوک گفت که از بین رفتن اعتماد میان مسکو و کی یف حصول پیشرفت برای حل بحران اوکراین را سخت می کند.

نخست وزیر اوکراین خاطر نشان کرد: من انتظار زیادی برای حصول پیشرفت ندارم و دلیل ان ساده است این که ما به طرف روسی اعتماد نداریم.

در همین حال آندرس فوگ راسموسن دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) بار دیگر اعلام کرد که تنها راه حل برای بحران اوکراین راه حل سیاسی است.

راسموسن افزود: ما تدابیر بیشتری را برای حل و فصل بحران اوکراین اتخاذ کرده ایم. باید به این مسئله نیز اشاره کنم که ما در این رابطه نیز به اجماع نظر رسیده ایم که راه حل سیاسی تنها راه حل و فصل بحران اوکراین است.

وی افزود: ناتو به طور کامل از مذاکرات چهارجانبه ژنو و تمامی اقدامات جامعه جهانی برای یافتن راه حل در مورد این بحران سیاسی در راستای حمایت از مردم و احترام به تمامیت ارضی اوکراین حمایت می کند.

راسموسن گفت که از روسیه نیز می خواهیم که بخشی از راه حل برای پایان دادن به بحران اوکراین باشد. از مسکو می خواهیم که به اقداماتش در راستای بی ثبات کردن اوکراین پایان دهد و نیروهایش را از مرزهای اوکراین خارج کند.