کد خبر: ۳۴۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۰

ارتش وارد شهر میزبان جام جهانی در برزیل شد

در پی اعتصاب پلیس شهر «سالوادور بهایا»، موجی از قتل و غارت در این شهر به راه افتاد و با ورود گسترده نیروهای ارتش و پلیس ویژه، آرامش به شهر بازگشت.

 به گزارش فارس و به نقل از خبرگزاری فرانسه پس از موج فزآینده غارت اموال عمومی و قتل شهروندان که در پی اعتصاب پلیس شهر سالوادور بهایا صورت گرفته بود، ارتش برزیل وارد این شهر شد.

بنا براین گزارش، پس از شروع اعتصاب پلیس در ساعات پایانی روز سه شنبه، تنها طی یک روز 19 نفر کشته شدند و با به راه افتادن آشوب در سطح شهر، مردم به غارت داروخانه‌ها، سوپرمارکت‌ها و مغازه‌های سالوادور بهایا پرداختند.

پس از انتشار گزارشات مربوط به این واقعه، «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل دستور اعزام نیروهای ویژه پلیس و یگان هایی از ارتش را به این شهر صادر کرد که پس از ورود این نیروها به شهر و با بازداشت حداقل 50 نفر، آرامش به شهر بازگشت.

دیلما روسف در بیانیه ای که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، قول داد که در صورت نیاز، 250 نیروی پلیس ویژه حاضر در شهر را به پنج هزار پلیس افزایش خواهد داد.

دادگاه ایالتی سالوادور بهایا در حکمی، اعتصاب نیروهای پلیس این شهر را غیرقانونی اعلام کرده و به ازای هر روز اعتصاب، جریمه ای 22 هزار دلاری را برای اتحادیه پلیس این شهر درنظر گرفته است.

نیروهای پلیس شهر سالوادور بهایا که یکی از شهرهای میزبان جام جهانی فوتبال خواهد بود، خواستار افزایش دستمزد هستند.