کد خبر: ۳۴۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۱

لندن و واشنگتن، علیه مسکو

نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور آمریکا، روز پنجشنبه، با افزایش تحریم ها علیه روسیه و اختصاص مبلغ یک میلیون و دویست میلیون یورو جهت کمک به هیئت نظارت در اوکراین، موافقت کرده اند.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر نخست وزیری انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد «انگلیس مبلغ یک میلیون و دویست میلیون یورو جهت کمک به هیئت نظارت در اوکراین و حمایت از آن در انجام ماموریتش، اختصاص خواهد داد.»

در این بیانیه آمده است «دیوید کامرون، نخست وزیر (انگلیس) و باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا موافقت کرده اند که اتحادیه اروپا و ایالات متحده همزمان طرح افزایش تحریم های احتمالی (علیه مسکو) را نهایی کنند تا در صورت اجرایی نشدن توافق ژنو (درباره اوکراین)، برای اقدامات فوری آماده باشند.»

اوباما و کامرون همچنین توافق روز پنجشنبه در ژنو را «یگ گام مثبت رو به جلو» توصیف کرده و در عین حال هشدار داده اند که این اقدامات «هر چه سریعتر» به منظور کاستن از تنش ها اجرایی شود.
ماموریت هیئت نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا کمک به دولت اوکراین برای اجرای این تدابیر (توافق شده در ژنو) عنوان شده است.

براساس این گزارش، وزیران خارجه کشورهای روسیه ،‌آمریکا ، اوکراین و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز پنجشنبه در ژنو، بر سر کاهش تنش ها در اوکراین به توافق رسیدند. به موجب این توافق، گروه های مسلح غیر قانونی باید خلع سلاح شوند، همه ساختمان های دولتی باید تخلیه شوند و عفو عمومی نیز اعلام شود.