کد خبر: ۳۴۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۵

منتجب نیا: جبهه پایداری برای تخریب دولت تلاش می کند/جبهه پایداری از اندیشه های متحجرانه نشات گرفته است


عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز با اشاره به اینکه ادعای رابطه خیرخواهی جبهه پایداری با دولت پذیرفتنی نیست گفت: پایداری ها تمام تلاش شان تخریب دولت است.

حجت الاسلام رسول منتجب نیا در گفت و گو با  ایرنا، با اشاره به اظهارات اخیر حجت الاسلام سقای بی ریا سخنگوی جبهه پایداری مبنی بر اینکه رابطه این جبهه با دولت خیرخواهی، نظارت، نقد و ارائه طریق است، گفت: خاستگاه جبهه پایداری انقلابی نیست و از اندیشه های متحجرانه نشات گرفته است.

وی تصریح کرد: در صورتی که این جبهه به توفیقاتی دست یابد اولین هدفش حذف جمهوریت و جایگزینی حکومت اسلامی منهای جمهوریت است. هدف بعدی این جبهه تصرف تمامی دستاوردهای امام (ره) و انقلاب و در نهایت کشاندن کشور به جایگاهی خواهد بود که هیچ گونه تناسبی با اسلام و فرهنگ ملی ما نخواهد داشت.

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز با تاکید بر اینکه نقد، قضاوت و خیرخواهی نسبت به دولتمردان و مسوولان امری لازم است ادامه داد: بدون شک نظارت بر عملکرد صاحبان قدرت جزو وظایف دینی و ملی است و این موضوع به هیچ وجه قابل انکار نیست اما موضوع مهمی که در این زمینه باید به آن توجه شود تفاوت میان نقد ناصحانه و تخریب و تضعیف است.

به گفته این فعال سیاسی، فردی که هدفش نقد صاحبان قدرت است تلاش می کند نصایح و انتقادات خود را محترمانه و حتی الامکان به صورت غیرعلنی منعکس کند اما فردی که قصد تخریب و تضعیف را دارد تلاش می کند به واسطه انتقاد، ضربه زده و افکارعمومی را علیه دولتمردان تحریک کند.

منتجب نیا گفت: آیا تاریخچه برخورد جبهه پایداری با دولت نشان دهنده نقد خیرخواهانه یا تقابل این جبهه با دولت است؟ برخورد این جبهه در مجلس با وزرای دولت خیرخواهانه بوده است؟ سخنان و تهمت هایی که پایداری ها علیه دولت عنوان می کنند نقد ناصحانه است؟ آیا زمانی که افراد محترمی به عنوان وزیر به مجلس معرفی شده و آماج تهمت ها و توزیع شب نامه هایی علیه خود در مجلس رو به رو می شوند ناصحانه است ؟ آیا مواجهه وزرا با حجم بسیار زیاد سوالات که در طول تاریخ مجلس سابقه نداشته است خیرخواهانه است؟

وی افزود: قطعا سنگ اندازی در مسیر حرکت وزارت خارجه ناصحانه نیست ، تاریخ عملکرد این جبهه نشان می دهد که آنها در دولت احمدی نژاد با تمام توان از آن حمایت کرده و به منافعی هم دست یافتند اما پس از کنار رفتن دولت احمدی نژاد کمر همت برای تخریب دولت بسته اند.

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز ابراز امیدواری کرد جبهه پایداری از نظر فکری تفاوت میان نقد خیرخواهانه و تخریب و تهمت را بداند و در عملکرد خود نسبت به دولت تجدیدنظر کند؛ عامه مردم نیز معتقدند جبهه پایداری سنگ اندازی کرده و تمایلی برای توفیق دولت در زمینه سیاست داخلی و خارجی، اقتصاد و فرهنگ ندارد.