کد خبر: ۳۴۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

مصباحي‌مقدم: تاکنون حدود ۷ درصد مردم از يارانه نقدي انصراف داده‌اند

 رئيس کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي گفت: تاکنون حدود ۷ درصد مردم از دريافت يارانه نقدي در فاز دوم هدفمندي انصراف داده‌اند درحالي‌که بايد حدود ۴۰ درصد انصراف دهند تا اين قانون در مرحله دوم عملکرد خوبي داشته باشد.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي‌مقدم در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار تسنيم در مشهد مقدس در حاشيه همايش "اقتصاد مقاومتي در مسير پيشرفت درون‌زا"، اظهار کرد: تاکنون در فاز دوم قانون هدفمندي يارانه‌ها همان حدود 7 درصد از مردم انصراف داده‌اند، بايد بدانيم که اگر بخواهيم اين قانون در مرحله دوم عملکرد خوبي داشته باشد بايد حدود 40 درصد انصراف دهند.

وي افزود: شايد دولت بخواهد رأسا اقدام کند و افرادي را شناسايي کرده به اين وسيله ميزان ثبت‌نامي‌ها را کاهش دهد.
رئيس کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: اگر با همين روند پيش برود با توجه به شيب ملايم اصلاح قيمت‌ها بعيد نيست که اين فاز دوم نيز با عدم توفيق روبه‌رو شود چرا که اگر شيب تندتر بود بيشتر قيمت‌ها افزايش پيدا مي‌کرد و درآمدهاي بيشتري کسب مي‌شد و دولت از آن درآمد مازاد براي بهداشت مردم، بيکاران، حمايت از توليد و مواردي از اين قبيل هزينه مي‌کرد اما اگر با اين شرايط و انصراف کم مردم همچنان روبه‌رو باشيم فقط ميزان هزينه بازپرداخت مردم پوشش داده مي‌شود.

وي خاطرنشان کرد: البته منابع اضافي نيز ديده‌ايم، امسال سه هزار ميليارد براي بهداشت و درمان در بودجه 93 ديده‌ شده که يک درصد ماليات بر ارزش افزوده را به بار مي‌آورد، نهايتاً اينکه دولت علي‌القاعده ارزيابي مي‌کند و در نهايت ممکن است رأسا وارد شده خانواده‌هايي را که ثبت‌نام کرده‌اند کاهش دهد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
4
1
باسلام ، بنظر من اگر دولت راسا شروع به حذف بعضی از ثبت نام کنندگان دریافت یارانه کند مرتکب بزرگترین اشتباه خود شده است چراکه افرادی که ثبت نام کرده اند با پذیرش ریسک ثبت نام T اقدام به این کار کرده اند . بدیهی است با حذف هر یک از آنها ، به شدت ناراحت و از دولت رویگردان می شوند و این بمنزله اتمام کار دولت تدبیر و امید خواهد بود . بنظر می رسد اکنون که اکثر مردم خواهان دریافت یارانه بوده و آن را بمنزله حق خود در جبران بخش کوچکی از تورم تحمیل شده به اقتصاد خانواده اشان در طول سه سال گذشته می باشند دولت به جای حذف عده ای ، شیب افزایش قیمت ها را کمی بیشتر کرده تا کسر منابع خود را جبران و از تبعات سهمگین حذف متقاضیان رهایی یابد . همچنین بمنظور جبران هزینه اقشار کم در آمد ، کمک ویژه به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و زنان بی سرپرست یا بد سرپرست که تعداد کمی هم می باشند دستگیری بیشتر نماید . ضمنا با این اقدام از ورود پر دردسر به بانک های اطلاعاتی محرمانه مردم که به اعتماد عمومی مردم به دولت لطمه سنگین خواهد زد مواکدا اجتناب نماید .