کد خبر: ۳۴۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۰

واکنش به مواضع اخیر موسوی، خاتمی و کروبی

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار در یادداشتی با عنوان «چهار سال وقت و تصمیم‌گیری در لحظۀ آخر!» به بررسی مواضع موسوی، کروبی و خاتمی درباره انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.
احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار  در یادداشتی با عنوان «چهار سال وقت و تصمیم‌گیری در لحظۀ آخر!» به بررسی مواضع موسوی، کروبی و خاتمی درباره انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.

او در کانال تلگرامی‌اش نوشت: 

* سه چهرۀ سیاسی مشهور که به طور غیررسمی به عنوان رهبران جریان اصلاح‌طلبی در ایران شهرت یافته‌اند، هر کدام موضع متفاوتی در برابر انتخابات جاری اتخاذ کرده‌اند.

* میرحسین موسوی موضعی نزدیک به تحریم گرفته، شیخ مهدی کروبی خواستار معرفی کاندیدا شده و سید محمد خاتمی به طور مبهم راهی میانۀ این دو توصیه کرده است.

* این نوع تشتت آراء در بین سران اصلاحات نسبت به موضوعی مشخص، علامت خوبی نیست و از عدم وجود تحلیلی حداقلی از شرایط موجود کشور و چشم‌انداز آن در بین اصلاح‌طلبان حکایت دارد.

* در این میان، بهزاد نبوی رئیس نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان نیز متضرعانه خواستار حضور مردم در پای صندوق رأی و "نجات" ایران شده است.

* خب، اگر نهایتاً قرار به این تصمیم بود، آن بیانیه‌ها و اظهارنظرهای شورمندانه و قاطعانۀ پیشین با چه منطقی صورت گرفت؟

* لابد گفته می‌شود، "قراری" در کار نبود، اما در روزهای آخر این نتیجه‌گیری حاصل شد!

* به نظرم تصمیم چند روزه و تغییر آن در آخرین لحظات، در بارۀ اتفاقی که چهار سال تمام، برای اندیشه و واکاوی و سناریوسازی در بارۀ آن، زمان در اختیار بوده است، از میزان اصالت و اثرگذاری و بخصوص "نجات‌بخشی" آن به روشنی پرده برمی‌دارد!