کد خبر: ۳۴۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۸۱
گزارش العربیه از

بازتاب گسترده رهایی یک قاتل از اعدام توسط مادر مقتول در جهان عرب: این مادر ایرانی مدرسه اخلاق است

بخشیده شدن یک قاتل در ایران و رهایی او از اعدام توسط والدین مقتول بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی و افکار عمومی جهان عرب یافت.
العربیه نوشت: بخشیده شدن یک قاتل در ایران و رهایی او از اعدام توسط والدین مقتول بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی و افکار عمومی جهان عرب یافت.

به گزارش «تیک»، العربیه، این گزارش را تحت عنوان «مادری ایرانی قاتل فرزند خود را سیلی می‌زند.. و او را از طناب دار نجات می‌دهد» منتشر کرده بود.

این گزارش با همین تیتر  یا تیترهای مشابه، در دیگر رسانه‌های عربی منتشر شد. این مادر ایرانی هم توسط کاربران اینترنت در جهان عرب مورد تمجید قرار گرفت.

شبکه‌های خبری الجدید، اخبار الآن و ۲۴ نیوز تی وی، از جمله شبکه‌هایی بودند که این خبر را منعکس کردند.

ده‌ها روزنامه و سایت هم با انتشار تصاویر، این ماجرا را پوشش دادند. برخی سایت‌ها با قرار دادن عکس‌های منتشر شده در کنار هم، تصاویر روز اعدام را به صورت یک فیلم ویدیویی پخش کردند .

کاربران رسانه های عربی هم با طرح نظرات خود، به تمجید از مادر مقتول که اقدام به بخشیدن قاتل جگر گوشه خود کرده پرداختند.

ناریمان، در مطلبی که آن را «تو تاج سر من هستی» نوشته است: «مبارک باد بر تو این کار بزرگ انسانی ای پاکدامن. خداوند به تو خیر دنیا و آخرت بدهد و همواره سلامت باشی.»

یکی دیگر از کاربران نوشته است: «تصاویر بسیاری تاثیرگذاری است. اشک از چشمانم فرو ریخت. درود بر این مادر بزرگ. خداوندا رهایی این گناهکار از مرگ را رهایی این زن از آتش جهنم قرار ده.»

کاربری نوشته است که اقدام این مادر را روشی برای زندگی خود قرار خواهد داد: «خداوند به تو اجر خیر دهد، خداوند پدرت را بیامرزد.

گذشت هنگام توانایی از ویژگی‌های مسلمانان است، خداوند به تو برکت دهد. قول می‌دهم آنچه را که انجام دادی انجام خواهم داد و از هرکس که در زندگی اذیتم کرد، گذشت خواهم کرد که این نزد خدا بر‌تر و ماندگار‌تر است.»

یک کابر دیگر نوشته است: «این مادر مدرسه اخلاق است.»

دیگری نوشته است: «خدا شاهد است هنگام خواندن خبر، اشک از چشمانم سرازیر شد.. نه به دلیل گذشت از قاتل که این قصاص اقرار شده از سوی خداوند است، بلکه به خاطر رفتار این زن که گویا با زدن سیلی به صورتش به او می‌گوید تو را می‌زنم تا ادب شوی، همانگونه که به فرزندم سیلی می‌زنم.»