کد خبر: ۳۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۷

درخواست مجلس از وزارت خارجه: بازگشت اموال بابک زنجاني از خارج کشور را پيگيري کنيد

سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: از آنجايي که بخشي از سرمايه‌هايي که زنجاني به دست آورده خارج از کشور است لذا بايد وزارت امورخارجه هرگونه اقدام در ارتباط با شناسايي و برگشت اين اموال را پيگيري کند.

به گزارش خبرگزاري خانه ملت؛سيدحسين نقوي حسيني نماينده ورامين درمجلس در مورد پرونده بابک زنجاني گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادي يک تکليف ملي است.

وي با بيان اينکه همه دستگاه‌ها بايد وظيفه خودشان را درست انجام بدهند، افزود: ماجراي بابک زنجاني يک خسارت به منافع ملي محسوب مي‌شود که بر اثر آن ثروت عمومي مورد تجاوز قرار گرفته است.

سخنگوي کميسيون امينت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح کرد: از آنجايي که بخشي از سرمايه‌هايي که بابک زنجاني به دست آورده در خارج از کشور است، لذا بايد وزارت امورخارجه هرگونه اقدام در ارتباط با شناسايي و برگشت اين اموال را پيگيري کند.

نقوي‌حسيني تأکيد کرد: کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس به وزارت امورخارجه توصيه مي‌کند به اين موضوع ورود کرده و براي رسيدگي به اين پرونده کمک کند.

همچنين عزت‌الله يوسفيان‌ملا با اشاره به آخرين وضعيت پرونده بابک زنجاني به خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: پرونده زنجاني همچنان در حال پيگيري است.

وي افزود: ما انتظار داشتيم وزارت امورخارجه نيز در پيگيري اين پرونده همکاري و از مسئولين حمايت کند.

يوسفيان‌ملا با بيان اينکه مسئوليت دولت تضامني است، تصريح کرد: وقتي اتفاقي در کشور مي‌افتد نبايد اين گونه باشد که ما از وزارت‌‌خانه‌ها دعوت کنيم، مثلا اگر سيل آمد ستاد بحران بگويد چون کسي از ما دعوت نکرده ما کاري انجام نمي‌دهيم، بلکه وظيفه آنهاست که اين موضوع را پيگري کنند.

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت: اتفاقي مبني بر بدهي بابک زنجاني رخ داده است و بايد وزارت امورخارجه نيز موضوع را در حوزه وظايف خود پيگيري کند.

يوسفيان‌ملا تأکيد کرد: وزارت امورخارجه بايد به تبعيت از امر رهبر معظم انقلاب در مورد مبارزه با مفاسد خارج از کشور به اين پرونده ورود کرده و اقدامات مربوط به ثروت خارج‌شده از کشور را انجام دهد.

نماينده مردم آمل تأکيد کرد: وزير امورخارجه بايد به سفرايش بخشنامه کند تا مسئولين اقتصادي اين سفارت‌خانه‌ها موضوع را پيگيري کنند، مسئولان سفارت‌خانه‌هاي خارج از کشور براي چه کاري حقوق مي‌گيرند؟

وي ادامه داد: بخش ستادي سفارت‌خانه‌ها در خارج از کشور بايد پيگيري کنند و ببينند بابک زنجاني پول‌ها را کجا برده است و بصورت مداوم گزارش بدهند.

يوسفيان ملا در پاسخ به اين پرسش مبني براينکه آيا از مسئولان وزارت امورخارجه در اين رابطه توضيح خواسته و بازخواست خواهيد کرد يا خير گفت: انتظار ما اين است وزارت امورخارجه دست روي دست نگذارد ولي اگر به وظيفه‌اش عمل نکند اين کار را خواهيم کرد.

عضو ناظر مجلس در ستارد مبارزه با مفاسد اقتصادي تصريح کرد: چند گروه از بازرسي و دادسراي تهران به روسيه، مالزي و... رفته‌اند ولي آنها آشنايي بيشتري با آن کشورها ندارند و بنابراين مسئولان سفارت‌خانه‌هاي خارج از کشور بهتر مي‌توانند در اين راستا همکاري کنند.