کد خبر: ۳۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۲

عضو کميسيون امنيت ملي: دولت بر موضع خود در انتخاب ابوطالبي مصر است

ايلنا: گستاخي آمريکا براي دنيا آشکار است و افکار عمومي امروز نظاره گر رفتار زشت آمريکا در رابطه با عدم پذيرش نماينده ويژه ايران در سازمان ملل است.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: تا آنجايي که ما اطلاع داريم و از خبرهايي که از وزارت خارجه گرفته‌ايم چنين برمي آيد که دولت روحاني بر موضع خود بر انتخاب ابوطالبي به عنوان نماينده ايران در سازمان ملل پايبند است.

فتح اله حسيني در گفت وگو باخبرنگار ايلنا، در خصوص عدم صدور رواديد براي ابوطالبي نماينده ايران در سازمان ملل گفت: آقاي روحاني براساس ضوابط و چارچوبي که جمهوري اسلامي داشته فرد مورد اعتمادي را به عنوان نماينده ايران براي حضور در سازمان ملل انتخاب کرده است و لذا اين حرکت آمريکا مداخله در امور داخلي ايران محسوب مي‌شود.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينکه سازمان ملل با اين عمل امريکا وجه قانوني خود را از دست مي‌دهد، خاطر نشان کرد: گستاخي آمريکا براي دنيا آشکار است و افکار عمومي امروز نظاره گر رفتار زشت آمريکا در رابطه با عدم پذيرش نماينده ويژه ايران در سازمان ملل است.

نماينده قصرشيرين، سرپل ذهاب و گيلان غرب گفت: تا آنجايي که ما اطلاع داريم و از خبرهايي که از وزارت خارجه گرفته‌ايم چنين برمي آيد که دولت روحاني بر موضع خود در انتخاب ابوطالبي به عنوان نماينده ايران در سازمان ملل پايبند است.

حسيني درپاسخ به اين سوال که آيا ممکن است اين جريان تاثيري بر روند مذاکرات هسته‌اي ايران داشته باشد؟ با تاکيد بر اينکه ما در روند اين مذاکرات تحت هيچ شرايطي نسبت به غرب خوشبين نيستيم، اذعان داشت: ما هيچ موقع به غرب اطمينان نداشتيم، بنابراين براي ما خيلي هم اهميتي ندارد که اين نوع رفتار‌ها تاثيري در مذاکرات بگذارد چرا که ما در رفتار و گفتار آن‌ها صداقتي نمي‌بينيم.

وي همچنين تاکيد کرد: آمريکايي‌ها سي وپنج سال است که ايران را مي‌شناسند و مي‌دانند مسئولين ما توسط مردم انتخاب مي‌شوند و مردم نظاره گر بر اعمال آن‌ها هستند و در نتيجه مسئولين به پشتيباني همين مردم تحت هيچ شرايطي نسبت به موضع خود عقب نشيني نخواهند کرد.