کد خبر: ۳۴۵۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۷۳

حمله نظاميان رژيم صهيونيستي به نمازگزاران فلسطيني در "مسجد الاقصي"

ايرنا: نظاميان رژيم صهيونيستي روز جمعه به نمازگزاران فلسطيني يورش برده و مانع از ورود آن ها به مسجد الاقصي به منظور اقامه نماز جمعه شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رساني فلسطين، بدنبال يورش نظاميان صهيونيست، نمازگزاران نماز جمعه را در اماکني خارج از اين مسجد از جمله مقابل باب الاسباط و ميدان راس العامود در بخش شرقي مسجد الاقصي به جاي آوردند.

نظاميان رژيم صهيونيستي نمازگزاران فلسطيني را مورد ضرب و شتم قرار داده و به روي آن ها گاز فلفل پاشيده و با توسل به زور آن ها را از داخل و اطراف مسجد الاقصي بيرون راندند.

پس از اينکه رژيم صهيونيستي اعلام کرد از ورود افراد زير 50 سال به مسجد الاقصي به منظور برپايي نماز جمعه ممانعت به عمل مي آورد، شماري از فلسطينيان به منظور اقامه نماز جمعه خود را به اين مسجد رسانده بودند.

شيخ عکرمه صبري، خطيب مسجد الاقصي تاکيد کرد که معتکفين، نگهبانان و نمازگزاران حاضر در مسجد الاقصي خط اول دفاع از اين مسجد مبارک هستند.

از سوي ديگر، بنياد اوقاف و ميراث فرهنگي الاقصي با صدور بيانيه اي اعلام کرد که هزاران شهروند فلسطيني براي اقامه نماز جمعه از مناطق مختلف قدس و ديگر مناطق فلسطيني خود را به اطراف مسجد الاقصي رسانده اند.

بنياد الاقصي تصريح کرد که نظاميان رژيم صهيونيستي به نمازگزاران فلسطيني حمله ور شدند که در نتيجه آن درگيري هاي شديدي ميان آنان به وقوع پيوست.

همچنين بالگردهاي پليس رژيم صهيونيستي نيز در آسمان قدس به پرواز درآمدند.