کد خبر: ۳۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۶

سخنگوی پوتین: روسیه زبان زور و تحریم نمی پذیرد

دمیتری پسکوف سخنگوی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه گفت: روسیه زبان زور و تهدید نمی پذیرد و سیاست کنونی غرب و آمریکا در مورد کشورمان را غیرقابل قبول می دانیم.

به گزارش ایرنا، پسکوف روز جمعه در گفتگو با کانال تلویزیونی ˈروسیه1ˈ با بیان این که روسیه در پی گفتگو و توسعه همکاری با کشورهای دیگر است، اظهار داشت: علاقمند به گسترش همکاری ها با همه کشورها هستیم.

وی اضافه کرد: اما خط قرمزی وجود دارد که روسیه هرگز از آن عبور نمی کند.

پسکوف توضیح داد: در اوکراین شاهد کودتا و براندازی حکومت قانونی با استفاده از زور بودیم و اتحادیه اروپا و آمریکا رژیم کی یف را قانونی کردند.

وی افزود: ریاکارانه تر از این اقدام غرب را در سیستم مناسبات جهانی در عصر کنونی ندیده بودیم. پوتین نسبت به این رویکرد و عواقب آن هشدار داد.

سخنگوی رییس جمهوری روسیه توافق ژنو را که روز گذشته در نشست چهارجانبه وزیران خارجه روسیه، آمریکا ، اوکراین و نماینده سیاسی اتحادیه اروپا به دست آمد، بسیار مهم خواند که در نتیجه آن سندی برای حل بحران اوکراین تنظیم شد.

وی اضافه کرد: باید در فرصتی که به دست آمده است به ارزیابی عمیق علل بروز بحران و ریشه یابی و حل آن پرداخت.

پسکوف در همین حال از رویکرد آمریکا در قبال روسیه انتقاد کرد و افزود: واشنگتن بطور همزمان با توافق ژنو از تصمیم برای اعمال تحریم علیه روسیه خبر داد.

وی افزود: این اقدام آمریکا بار دیگر به وضوح نشان می دهد این کشور به تعهدهای بین المللی خود عمل نمی کند.

وی گفت: اوباما از ما می خواهد به تعهدهای خود در توافق ژنو پایبند باشیم اما از کی یف چنین تقاضایی نمی کند.

پسکوف ادامه داد: غرب و آمریکا ادعا می کند که روسیه با حوادث شرق اوکراین ارتباط دارد این ادعا تحریف واقعیت ها است. روسیه در این حوادث کوچکترین دخالت ندارد.

وی ادامه داد: بحران اوکراین یک مساله داخلی این کشور است و باید در داخل آن حل شود.

پسکوف با اشاره به تصمیم دولت اوکراین برای منع سفر شهروندان مرد روس به آن کشور گفت: احمقانه تر از این اقدام نمی شود تصور کرد زیرا فقط افرادی که در کی یف قدرت را به دست گرفته اند می توانند وضعیت شرق کشور را آرام کنند.

وی افزود: متاسفانه در این شرایط غرب سودجویانه رفتار می کند.

سخنگوی پوتین گفت: کشورهای غربی در براندازی ویکتور یانوکوویچ ریاکاری خود را نشان دادند و در عمل هیچ اقدامی برای اجرای توافقنامه 21 ماه فوریه انجام ندادند.

پسکوف گفت: اما یانوکوویچ بند بند این توافقنامه را اجرا کرد.

وی افزود: با توجه به تهدید جانی به یانوکوویچ ، رییس جمهوری روسیه تصمیم گرفت به وی در کشورمان پناه دهد و او در اینجا آزاد است.