کد خبر: ۳۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۴

هشدار به رییس‏ جمهور درباره تعطیلی صدرا

هیأت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران در نامه‏ ای به دکتر حسن روحانی، رییس‏ جمهور، با ارائه گزارشی از وضعیت شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) نسبت به آنچه «انتقال پروژه‏ های فراساحلی این شرکت به خارج و تعطیلی فعالیت‏ های آن» توصیف شده هشدار داده است.

به گزارش عصر ایران و به نقل از «مارین نیوز» در این نامه آمده است:

 شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) به عنوان قدیمی‏ ترین مجموعه صنایع دریایی کشور دارای زیرساخت‏ های گسترده و سابقه اجرای پروژه‏ های متعدد و بزرگ ساخت انواع کشتی و سکوهای دریایی در کشور است. اما همین شرکت سال گذشته و در روندی [به اعتقاد این انجمن] ابهام‏ برانگیز از سوی سهامدار عمده به مجموعه‏ ای در بخش خصوصی که فاقد سابقه و تجربه در حوزه تخصصی و راهبردی دریاست واگذار شده و مدیران جدید شرکت هم به بهانه عدم سوددهی پروژه‏ ها و انباشت بدهی اقدام به توقف برخی پروژه‏ های ساخت شناور و اخراج و تعدیل گسترده کارگران و کارشناسان کرده اند.

 در این نامه تصریح شده است: در ادامه این روند، اخیرا کارگران کشتی‏ سازی صدرا در بوشهر طی مکاتباتی با مسؤولان استانی و نمایندگان مجلس از اقدام مدیریت این شرکت در بارگیری سکوهای درحال ساخت پارس جنوبی جهت انتقال به امارات به منظور تکمیل ساخت خبر داده‏ اند. امری که تحقق آن، عملا این مجموعه را فاقد پروژه و در نتیجه تعطیل خواهد کرد.

هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران مدعی شده است: مالک و مدیریت جدید صدرا متعهد شده بود سرمایه و آورده‏ تازه ای به این شرکت تزریق کند اما نه تنها این اقدام، عملی نشده  بلکه فروش اموال و حتی تجهیزات نیمه ساخته پروژه‏ ها را در دستور کار خود قرار داده اند.  

انجمن مهندسی دریایی ایران از رییس جمهوری خواسته است دستور دهد در شرایطی که کشور نیازمند استفاده از تمام ظرفیت‏ ها و سرمایه ‏گذاری ها برای اشتغال زایی و رونق تولید و خروج از شرایط رکود اقتصادی است، وضعیت شرکت صدرا به طور ویژه مورد بررسی قرار گیرد و وزارت نفت و دیگر ارگان‏ های مسؤول اقدامات لازم را برای تداوم استفاده از ظرفیت‏ های داخلی و ساخت و تکمیل پروژه‏ ها در مجموعه صدرا و دیگر شرکت‏ های داخلی انجام دهند.