کد خبر: ۳۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۵

جهانگیری: متقاضیان یارانه، سری به بیمارستان بزنند

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه به اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها نزدیک می‌شویم، گفت: راه انصراف را در خصوص دریافت یارانه نقدی تا پایان سال 93 باز خواهیم گذاشت.

به گزارش مهر، اسحاق جهانگیری در حاشیه نمایشگاه توانمندی بانوان در جمع خبرنگاران گفت: به مرحله اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها نزدیک می شویم و دولت مصمم است تا با شیب ملایم، اجرای این بخش از قانون را عملیاتی کند.

معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به سئوال مهر مبنی بر اینکه قیمت بنزین در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها چه تغییری خواهد کرد؟ افزود: اکنون نمی توانم در مورد بنزین اظهارنظر کنم و رسانه ها که تاکنون صبر کرده اند، چند روز باقیمانده را نیز حوصله به خرج دهند.

وی در پاسخ به سئوال دیگر مهر مبنی بر آخرین وضعیت انصراف از دریافت یارانه نقدی، گفت: زمانی که آمار انصرافی ها از دریافت یارانه نقدی را اعلام کنیم، همگان متوجه می شوند که مردم با بزرگواری با انصراف خود فرصت را برای دولت در ارائه خدمات فراهم کرده اند.

جهانگیری تصریح کرد: راه انصراف را در خصوص دریافت یارانه نقدی تا پایان سال 93 باز خواهیم گذاشت.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه دولت منابع حاصل از انصراف مردم از دریافت یارانه نقدی را به 3 تا 4 زمینه مهم از جمله بهداشت و درمان اختصاص خواهد داد، گفت: چنانچه افرادی که می خواهند متقاضی دریافت یارانه نقدی باشند، سری به بیمارستان‌ها بزنند و وضعیت نامطلوب بهداشت و درمان را ملاحظه کنند، به طور قطع از دریافت یارانه نقدی انصراف داده و دست دولت را در ارائه خدمات هر چه بهتر به بخش درمان باز خواهند گذاشت.

معاون اول رئیس جمهور همچنین در خصوص وضعیت بیکاری و تدابیر دولت برای برطرف کردن این معضل، گفت: یکی از اصلی ترین برنامه های دولت که از جمله دغدغه های بزرگ ما به شمار می رود، حل معضل بیکاری است که این بیکاری نیز جز با افزایش سرمایه گذاری و رشد اقتصادی جبران نخواهد شد.

به گفته جهانگیری، برنامه سال 93 دولت این است که کشور از رکود خارج شده و به سمت رشد مثبت اقتصادی حرکت کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال گذشته 10 هزار میلیارد تومان برای اختصاص به پروژه های عمرانی دولت در نظر گرفته شده بود که خوشبختانه در 15 روز آخر اسفند حدود 22 هزار میلیارد تومان سهم پروژه های عمرانی از بودجه دولت شد.

جهانگیری در ادامه از گشایش 10 میلیارد دلار فاینانس خبر داد و گفت: دولت برای بهبود فضای کسب و کار در سال جاری برنامه های مناسبی را تدارک دیده است.