کد خبر: ۳۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۳

موسسه جودي: صادرات نفت ايران در فوريه 1.6 ميليون بشکه بوده است

ايسنا: موسسه اطلاعات نفتي جودي گزارش داد: صادرات نفت ايران در فوريه افزايش يافته و صادرات عراق نيز به بالاترين سطح 12 سال اخير رسيده است.

براساس گزارش اين موسسه صادرات نفت ايران در ماه فوريه با 29 درصد افزايش نسبت به ژانويه به يک ميليون و 650 هزار بشکه در روز رسيده است.صادرات نفت عربستان نيز در ماه فوريه با 3.5 درصد افزايش به بالاترين سطح پنج ماه اخير رسيده است.موسسه جودي در تازه‌ترين گزارش خود اعلام کرد: عربستان در ماه فوريه روزانه هفت ميليون و 760 هزار بشکه نفت صادر کرده در حاليکه صادرات آن در ماه ژانويه روزانه هفت ميليون و 500 هزار بشکه در روز بوده است.عراق بزرگترين توليد‌کننده اوپک پس از عربستان صادرات خود را با 26 درصد افزايش نسبت به ژانويه به روزانه دو ميليون و 800 هزار بشکه رسانده است. صادرات نفت عراق در ماه فوريه به بالاترين سطح از سال 2002 رسيده زمانيکه موسسه جودي فعاليت خود را براي جمع آوري اطلاعات از کشور‌هاي عضو آغاز کرد.

موسسه جودي توسط انجمن انرژي بين‌المللي در رياض اداره مي‌شود و اطلاعات خود را از کشور‌هاي عضو مي‌گيرد.آژانس بين‌المللي انرژي در گزارش ماه آوريل خود اعلام کرد: اوپک در نيمه‌ دوم سال جاري بايد روزانه 30 ميليون و 600 هزار بشکه نفت توليد کند.اين رقم نسبت به پيش‌بيني قبلي آژانس بين‌المللي يک افزايش روزانه 350هزار بشکه‌اي را نشان مي‌دهد.آژانس بين‌المللي انرژي همچنين پيش‌بيني خود براي توليد نفت در کشورهاي خارج از اوپک کاهش داد.موسسه جودي اضافه کرد: ايران در بحبوحه گفتگوها با قدرت‌هاي جهاني بر سر برنامه هسته‌اي صادرات نفت خود را افزايش داده است.
عراق قصد دارد تا پايان سال توليد نفت خود را به چهار ميليون بشکه در روز برساند.عراق همچنين قصد دارد صادرات خود را تا ماه دسامبر به سه ميليون و 400 هزار بشکه در روز افزايش دهد.