کد خبر: ۳۴۶۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۴

مصوبه جلسه ويژه مديران بانک ها با وزير اقتصاد: تزريق نقدينگي 5 هزار ميليارد توماني به "بورس"

فارس: نشست اضطراري وزير امور اقتصادي و دارايي با مديران عامل بانک‌ها براي حمايت از بازار سرمايه برگزار شد.

ساعتي پيش جلسه‌اي اضطراري ميان وزير امور اقتصادي و دارائي‌ با مديران عامل بانک‌ها براي تزريق منابع سنگين نقدينگي با عامليت صندوق توسعه مشترک بازار برگزار شد.
در اين خصوص، مدير عامل بورس تهران در گفت‌وگويي کوتاه با پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه (سنا)، با تاييد خبر فوق، گفت: جزييات اين نشست به زودي اعلام خواهد شد.گفتني است، مبلغ 5 هزار ميليارد تومان منابع براي اين اقدام تعيين شده است.

اين در حالي است که مديرعامل بانک ملي با اشاره به جلسه مديران عامل چند بانک با وزير امور اقتصادي و دارايي، گفت: تصميم بر اين شد که در راستاي حمايت از بازار سرمايه، صندوق مشترک توسعه بازار سرمايه تقويت شده و مبلغ قابل توجهي به بورس تزريق مي‌شود.
عبدالناصر همتي با اشاره به جلسه امروز مديران عامل بانک‌هاي دولتي با وزير اقتصاد و دارايي، اظهارداشت: در اين جلسه تصميم بر اين شد که از طريق تقويت «صندوق مشترک توسعه بازار سرمايه» از بورس حمايت شود.

وي در پاسخ به اين سوال که چه ميزان اعتبار براي اين منظور در نظر گرفته شده است،‌گفت: رقم قابل توجهي تزريق خواهد شد و با توجه به اينکه بازار، ‌سهام ارزنده‌اي دارد با خريد آنها توسط صندوق، نگراني‌هاي به وجود آمده براي سهامداران برطرف مي‌شود.مديرعامل بانک ملي با بيان اينکه با افزايش منابع اين صندوق، سهام‌ خريداري خواهد شد، افزود: بانک‌هاي ملي، تجارت، ملت، سپه و همچنين بيمه مرکزي و بيمه ايران و سازمان بورس و اوراق بهادار از نهادهاي عضو اين صندوق هستند.وي با بيان اينکه ديگر بانک‌ها در اين صندوق عضو نيستند، از تاکيد طيب‌نيا وزير اقتصاد و دارايي بر تقويت و حمايت از بازار سرمايه خبر داد و تصريح کرد: حمايت از بازار سرمايه هدف اصلي صندوق مشترک توسعه بازار سرمايه است.