کد خبر: ۳۴۶۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۳

پرونده هسته‌ای در شورای عالی امنیت ملی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که پرونده هسته ای همواره در شورای عالی امنیت ملی پیگیری شده است، گفت: «حسن روحانی» به عنوان رییس شورای عالی امنیت ملی سرتیمی مذاکرات را به «محمد جواد ظریف» واگذار کرده است.

«عباسعلی منصوری» با اشاره به این که همواره بحث هسته ای در شورای عالی امنیت ملی بوده است،اظهار داشت: این بدان معناست که موضوع هسته ای جزو شئونات شورای عالی امنیت ملی است.

وی افزود: «محمد جواد ظریف» در مذاکرات به عنوان سر تیم مذاکره کننده حضور می یابد، اگرچه وی مسوولیت وزارت خارجه را نیز بر عهده دارد اما وظیفه اش ارائه گزارش به هیات دولت نیست، بلکه گزارش را به شورای عالی امنیت ملی ارسال می کند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: به دلیل آن که از همان ابتدا بین وزیر امور خارجه و رییس تیم مذاکره کننده در دوره های قبل مشکلاتی پیش می آمد، بنا شد که هر دو موضوع را یک نفر انجام بدهد، اما در جایگاه هایی که متعلق به خودشان است موضوع را پیگیری کنند، یعنی آقای ظریف مذاکرات هسته ای را به عنوان مامور و سرتیم از طرف شورای عالی امنیت ملی پیگیری می کند.

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پرونده هسته ای ایران همواره دست شورای عالی امنیت ملی بوده و آقای ظریف هم در این راستا از این شورا مشورت می گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حسن روحانی نیز نه به عنوان رییس جمهوری بلکه به عنوان رییس شورای عالی امنیت ملی این ماموریت را به محمد جواد ظریف واگذار کرده است.