کد خبر: ۳۴۷۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۳

نام بيش از 12 ميليون نفر در ايران از القاب حضرت فاطمه(س) است

 معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال کشور گفت: تاکنون 12 ميليون و 100 هزار نام از القاب حضرت فاطمه زهرا (س) در کشور ثبت شده که از اين تعداد 4ميليون و 200 هزار فاطمه، دو ميليون و 900 هزار زهرا و مابقي ساير القاب حضرت فاطمه (س) است.

به گزارش ايرنا، 'محسن کرمي' در مراسم جشن ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)افزود: استان هاي قم، خراسان جنوبي و خراسان رضوي به ترتيب بيشترين القاب حضرت فاطمه را براي فرزندان خود انتخاب کرده اند.

وي همچنين اعلام کرد: هر کدام از بانوان که تمايل دارند نام خود را به فاطمه يا زهرا تغيير دهند از امروز تا 13 رجب اين تغيير نام بدون هيچگونه تشريفات قانوني براي آنها انجام خواهد شد.

معاون سازمان ثبت احوال خاطرنشان کرد: هم اکنون نام شش ميليون و 600 هزار نفر به عنوان سادات در کشور به ثبت رسيده است که استان مازندران با 620 هزار نفر، يزد با 200 هزار و کهگيلويه و بويراحمد با 110 هزار نفر بيشترين آمار سادات را به خود اختصاص مي دهند.

اين مقام مسوول ادامه داد: با همکاري برخي نهادها، شيوه نامه سادات در ثبت احوال تهيه و دبيرخانه اي نيز در 31 استان کشور راه اندازي شده است تا در سالروز ميلاد حضرت زهرا (س)، مراسم تجليل و بزرگداشت سادات را برگزار کنند.

کرمي همچنين راه اندازي گنجينه اسناد مشاهير، مفاخر و شهدا در سطح کشور با تهيه دو هزار سند، صدور شناسنامه براي شهدا و اهداي آن به خانواده هايشان در مراسم مختلف و برگزاري همايش مهندسي نام گزيني در کشور را از جمله فعاليت هاي فرهنگي ثبت احوال کشور ذکر کرد.
وي يادآور شد: کشور ما 250 هزار شهيد را تقديم انقلاب کرده است و در مناسبت هاي مختلف شناسنامه شهدا براي آنها صادر خواهد شد.

معاون ثبت احوال تصريح کرد: ما در صدد هستيم تا نام هاي قدسي، اسلامي و ايراني را در کشور بين خانواده ها ترويج دهيم تا از انتخاب نام هاي نامناسب جلوگيري شود.

مراسم جشن ميلاد حضرت زهرا(س) با حضور اقشار مختلف مردم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.