کد خبر: ۳۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۱

عرضه افزونه و برنامه اندرويدي براي مقابله با خونريزي اينترنت


فارس: در شرايطي که دو سوم اينترنت به علت شناسايي يک حفره امنيتي در استاندارد OpenSSL ناامن تلقي مي‌شود، يک افزونه و يک برنامه تحت اندرويد براي مقابله با اين مشکل عرضه شده‌اند.

هر دو محصول توسط شرکت امنيتي ترندميکرو عرضه شده اند تا کاربران با استفاده از آنها متوجه شوند آيا وب سايتي که در حال بازديد از آن هستند از امنيت لازم برخوردار است يا خير. همچنين با استفاده از اين برنامه اندرويد مي‌توان پي برد که آيا ديگر برنامه‌هاي همراه نصب شده بر روي گوشي آسيب پذير هستند يا خير.

متخصصان امنيتي مي‌گويند نرم افزار OpenSSL که از آن براي رمزگذاري اطلاعات در حين تبادل آنها در فضاي مجازي استفاده مي‌شود داراي حفره‌اي است که باعث مي‌شود در زمان انتقال اطلاعات از رايانه‌اي به رايانه ديگر، از سرور صفحه وب مورد بازديد به رايانه يا گوشي شما و از برنامه همراه نصب شده به گوشي يا تبلت شما، سرقت انواع داده امکان پذير باشد. حال پلاگين قابل نصب بر روي مرورگر و برنامه همراه ساخت ترند ميکرو مي‌توانند سايت ها و برنامه هاي داراي اين اختلال را به کاربر معرفي کنند.

پلاگين اين شرکت به نام Trend Micro Heartbleed Detector که با مرورگر کروم سازگار با مک و همين طور رايانه‌هاي مجهز به ويندوز سازگاري دارد، به رايگان از فروشگاه آنلاين کروم شرکت گوگل قابل بارگذاري است. تنها کافي است کاربران آدرس سايت مشکوک را در بخش درنظر گرفته شده در اين پلاگين تايپ کنند و از نتيجه مطلع شوند.

برنامه همراه مشابه به نام Trend Micro Heartbleed Detector هم که به رايگان از فروشگاه گوگل پلي قابل بارگذاري است با اسکن کردن برنامه‌هاي نصب شده موارد آسيب پذير را شناسايي و معرفي مي‌کند.