کد خبر: ۳۴۷۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۵۸

30 کشته در حمله پهپاد امریکا به یمن


حمله یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکا به مواضع افراد مسلح وابسته به القاعده در استان ابین یمن به کشته شدن ۳۰ نفر و زخمی شدن چندین نفر انجامید.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه المیادین، یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکا امروز یکشنبه به مواضع افراد مسلح وابسته به القاعده در استان ابین یمن حمله کرد که در پی آن 30 نفر کشته و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند.
حمله روز گذشته یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در استان البیضا در جنوب شرقی این کشور نیز 21 کشته بر جای گذاشت که از این میان پنج غیر نظامی نیز کشته شدند.
این هواپیما خودرو وانتی را که این افراد مسلح وابسته به القاعده را حمل می کرد در منطقه الحازمیه واقع در 268 کیلومتری جنوب شرقی صنعا پایتخت یمن هدف قرار داد.
پنج غیر نظامی نیز که در خودرویی نزدیک به خودروی افراد مسلح وابسته به القاعده در حرکت بودند در این حمله کشته شدند.
عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن ماه گذشته از استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در این کشور برای مقابله با القاعده حمایت کرد. هادی در مصاحبه با روزنامه الحیات تصریح کرد: حملات پهپادها کمک زیادی به محدود شدن فعالیت های القاعده داشته است. البته استفاده از پهپادها در برخی موارد با اشتباهات و خطاهایی روبرو شده که ما نسبت به آن متاسف هستیم.
استفاده از پهپادها با انتقادات شدید گروه های حقوق بشری روبرو شده است. سازمان ملل نیز اعلام کرد: در 2 حمله جداگانه در دسامبر گذشته توسط پهپادهای آمریکایی حداقل 16 غیر نظامی کشته و 10 نفر دیگر زخمی شدند.