کد خبر: ۳۴۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۶۶

انتخاب​های سخت هیلاری کلینتون در راه بازار


هیلاری کلینتون نامزد پیشین و احتمالا آینده ریاست جمهوری آمریکا گفت کتاب جدیدش را دهم ژوئن روانه بازار کتاب می‌کند.

به گزارش تایم، ناشر کتاب جدید وزیر امور خارجه پیشین آمریکا اعلام کرد کتاب جدید خانم کلینتون با عنوان «انتخاب‌های سخت» به زودی منتشر می شود.

سیمون اند شوستر ناشر معتبر آمریکایی با رونمایی از تصویر روی جلد کتاب جدید کلینتون، آن را نمایانگر بحران‌ها، انتخاب‌ها و چالش‌هایی خواند که این سیاستمدار با آنها در طول چهار سالی که به عنوان شصت و هفتمین وزیر امور خارجه آمریکا خدمت می کرد، روبه رو بود. ناشر افزوده است وی در این کتاب دیدگاه‌هایش نسبت به آینده را نیز ترسیم کرده است.

این کتاب قرار است دهم ژوئن (20 خرداد) منتشر شود و راه‌اندازی توری متعاقب انتشار آن برای معرفی کتاب نیز به این بستگی دارد که آیا خانم کلینتون قصد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری برای سال 2016 را در سر دارد یا خیر.

کلینتون در آغاز این کتاب نوشته است «همه ما در زندگی‌مان با انتخاب‌های سخت رودر رو بوده‌ایم» وی می افزاید: «زندگی درباره چنین انتخاب‌هایی است. انتخاب های ما و این که چطور آنها را مدیریت می‌کنیم شکل دهنده فردی هستند که ما می‌شویم».

به گفته ناشر خانم کلینتون در این کتاب از همکاری نزدیکش با اوباما، بحران اقتصادی جهان، چین به عنوان یک قدرت جدید جهانی و انقلاب‌های منطقه خاورمیانه سخن گفته است. گفته شده نویسنده در این کتاب به ایران نیز اشاره دارد و آن را در کنار کره شمالی تهدیدی برای آمریکا خوانده است.

به گفته اسوشیتدپرس، در این کتاب خاطراتی از سفر به 112 کشور و نزدیک به یک میلیون مایل سفر کلینتون نیز سخن رفته و نوشته شده که همه این سفرها برای محقق شدن اهداف حقوق بشری و نیز مشارکت زنان و جوانان صورت گرفته است.

هیلاری کلینتون در جلسه پرسش و پاسخی که در آخرین روزهای مسوولیتش در وزارت امور خارجه برگزار شده بود، اعلام کرده بود که قصد دارد یک کتاب دیگر بنویسد. وی گفته بود: بله، یک کتاب شرح حال می نویسم، اما هنوز نمی دانم چه چیزهایی را می‌خواهم در آن بگویم.

کلینتون گفته بود نقشه فوری‌اش بعد از ترک دفتر وزارت امورخارجه این است که اول بیست سال بی‌خوابی را جبران کند و بعد نوشتن کتابش را آغاز کند.

این کتاب اولین شرح حال هیلاری کلینتون نیست و اولین کتاب شرح حال او با عنوان «تاریخ زنده» سال 2003 منتشر شد که میلیون‌ها نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسید. کتاب شرح حال بیل کلینتون با عنوان «زندگی من» سال بعد از انتشار این کتاب به بازار آمده بود.

«انتخاب‌های سخت» در 688 صفحه از سوی انتشارات سیمون اند شوستر و به قیمت 22 دلار منتشر می‌شود.
منبع: خبرگزاری مهر