کد خبر: ۳۴۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۷

ادامه عملیات نجات در کشتی غرق شده کره جنوبی

در بیانیه دولت کره جنوبی تعداد کشته‌ها تا دیروز 56 تن اعلام شده اما پیش‌بینی می‌شود این آمار با توجه به وضعیت قرار گرفتن لاشه کشتی در آب بسیار بیشتر از این باشد. جزئیات بیشتری از تحقیقات داخل کشتی فاش نشده است.

به گزارش ایران، در چند روز جست‌وجو از 478 سرنشین این کشتی مسافری که 339 تن آنها دانش‌آموزان و مدرسان مدرسه‌ای در سئول بودند- 179 تن زنده بیرون آمد اما همچنان 243 تن از مسافران‌کشتی مفقود هستند.

در حالی که خانواده‌های نگران دانش‌آموزان گمشده در منطقه «جیندو» در نزدیکی محل پهلو گرفتن کشتی اسکان داده شده‌اند تیم تحقیقاتی، «لی جون سئوک» کاپیتان کشتی را تحت بازجویی قرار داده‌اند. این کاپیتان و کارکنان کشتی به‌محض بروز خطر عرشه را ترک کرده و با قایق‌های نجات خود را از مرگ رها کردند. این کاپیتان که خود به اهمالش در هشدار به مسافران اعتراف کرده مدعی است به‌دلیل متلاطم بودن آب و کمبود کشتی‌های نجات در صورت به آب افتادن مسافران مرگ آنها حتمی بود به همین خاطر چندان تفاوتی نمی‌کرد که چه زمانی این خطر اعلام شود.

این اظهارات درحالی بیان می‌شود که بی‌مسئولیتی کاپیتان و کارکنان کشتی در قبال جان مسافران مورد نقد قرار دارد. با انتشار اظهارات کاپیتان کشتی، این مرد ضمن عذرخواهی از خانواده مسافران برای روح کشته شدگان طلب آرامش کرد. به‌گفته رسانه‌ها، کاپیتان «لی» بیش‌از 40 سال تجربه فعالیت در عرصه کشتیرانی داشته و با همین سابقه، هدایت کشتی را برعهده گرفته است.

تیم دانش‌آموزی حاضر در این کشتی برای انجام یک سفر تفریحی به جزیره «جیجو» در حرکت بودند که در میانه‌های راه ناگهان کشتی به پهلو برگشت و مسافران به آب افتادند. عملیات جست‌وجو برای پیدا کردن مسافران این کشتی با چند‌ده هلیکوپتر و قایق نجات در سطح آب ادامه دارد و غواصان نیز در اعماق اقیانوس  در حال جست و جو هستند.