کد خبر: ۳۴۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۰

واکنش سخنگوي سازمان انرژي اتمي به ادعاي يک پايگاه صهيونيستي / کمالوندي: اسرائيل باز هم به دنبال فريبکاري است

 سخنگوي سازمان انرژي اتمي ضمن رد ادعاي پايگاه صهيونيستي دبکا مبني بر انتقال ۱۳۰۰ کيلوگرم اورانيوم با غناي پايين به سايت پارچين،‌ گفت: اين رژيم باز هم به دنبال فريبکاري است، اما به زودي رسوا شده و همه چيز براي جهانيان روشن مي‌شود.

بهروز کمالوندي سخنگوي سازمان انرژي اتمي در گفت‌وگو با خبرنگار هسته‌اي خبرگزاري فارس در واکنش به مطلب منتشر شده در پايگاه صهيونيستي «دبکا» که مدعي انتقال ۱۳۰۰ کيلوگرم اورانيوم با غناي پايين به سايت نظامي پارچين شده است، با بيان اينکه صهيونيست‌ها خيلي دنيا را ساده فرض کرده‌اند، گفت: رژيم صهيونيستي در حال ضرر است و به نظر مي‌رسد که صهيونيست‌ها به خاطر وضعيتي که در آن گرفتار شده‌اند، سعي مي‌کنند دنيا را فريب دهند.

سخنگوي سازمان انرژي اتمي با تاکيد بر اينکه جمهوري اسلامي ايران به دنبال اعتماد سازي با دنياست و با حوصله زياد در حال پاسخ دادن به برخي ابهامات و سوالاتي است که خيلي از اين سوالات را سال‌ها رژيم صهيونيستي مطرح کرده، عنوان کرد: پس از مطلع شدن دنيا از برنامه صلح‌آميز هسته‌اي ايران قطعاً رژيم صهيونيستي رسوا خواهد شد و طبيعتا همگان آمار و ارقامي را که آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از برنامه صلح‌آميز هسته‌اي ايران منتشر مي‌کند را با ادعاهاي دروغين صهيونيست‌ها مقايسه مي‌کنند و همه چيز براي جهانيان روشن خواهد شد.

کمالوندي اين ادعاي پايگاه صهيونيستي دبکا را فاقد ارزش جواب دادن دانست، گفت: اين مطالب را بايد براي استفاده در محافل سياسي به عنوان جوک استفاده کرد، چون کار رسانه‌ي يک کار حرفه‌‌اي است.

به گفته وي طرح اين گونه ادعاهاي واهي بيش از پيش چهره واقعي صهيونيست‌ها را نشان خواهد داد و مشخص مي‌شود که اخباري که در گذشته منتشر مي‌کردند از همين جنس و دروغين بوده است.

کمالوندي با ذکر اين نکته که رژيم صهيونيستي موافق تنش زدايي ايران با دنيا و عادي سازي روابط کشورهاي غربي با جمهوري اسلامي ايران نيست، خاطرنشان کرد: اين رژيم با انجام برخي اقدامات درصدد ايجاد اخلال در اين روند است.

سخنگوي سازمان انرژي اتمي در پايان اظهار داشت: رژيم صهيونيستي در حال حاضر سعي و تلاش مذبوحانه‌اي مي‌کند و مردم ايران هم به خوبي اطلاع دارند که اين رژيم در حال جان دادن است و اين حرکت اخير صهيونيست‌ها نيز از اين جنس مي‌باشد.

به گزارش فارس، پايگاه صهيونيستي «دبکا» روز يکشنبه در ادامه سناريوسازي اسرائيل در مورد برنامه هسته‌اي ايران، تهران را به تلاش براي غني‌سازي در سايت نظامي «پارچين» متهم کرد.

اين پايگاه در راستاي اظهارات ديروز مقامات اسرائيل، صحبت‌هاي اخير «علي‌اکبر صالحي» رئيس سازمان انرژي اتمي ايران در مورد حل مسئله نيروگاه آب سنگين اراک و خنثي‌سازي نيمي از ذخاير اورانيوم 20درصد را «فريبکارانه» خوانده و ادعا کرده که ايران 1300 کيلوگرم از اورانيوم با غناي پايين خود را به «پارچين» منتقل کرده و با نصب 1630 سانتريفيوژ در آن محل، قصد دارد به غني‌سازي بيشتر اين اورانيوم بپردازد.

ادعاي دبکا در حالي مطرح مي‌شود که کارشناسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي تاکنون 2 بار از سايت نظامي پارچين ديدار کرده و به عدم ارتباط آن با برنامه هسته‌اي ايران اذعان کرده‌اند.