کد خبر: ۳۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۳

واکنش شوراي همکاري خليج فارس به اظهارات مالکي عليه عربستان

ايسنا: دبيرکل شوراي همکاري خليج فارس ضمن ابراز ناخرسندي از اظهارات اخير نوري مالکي عليه عربستان، از وي خواست تا به جاي اين سخنان براي برقراري صلح و امنيت در عراق سياست‌هاي بهتري اتخاذ کند.

به گزارش پايگاه اينترنتي شبکه خبري الجزيره، عبداللطيف الزياني، دبيرکل شوراي همکاري خليج فارس در بيانيه‌اي در خصوص اظهارات اخير نوري مالکي، نخست وزير عراق، ضمن ابراز ناخرسندي از اين اظهارات و اتهامات گفت، اظهارات مذکور سرپوشي بر شکست وي در برخورد با مسائل داخلي عراق و تعامل با گروه‌هاي سياسي کشورش است.

وي تاکيد کرد، کشورهاي شوراي همکاري خليج (فارس) براي عراق و ملت آن ارزش و احترام قائلند و براي آن‌ها مهم است که امنيت و ثبات به بغداد بر گردد و وحدت ملي در اين کشور از طريق شرکت تمامي طرف‌ها در روند سياسي، تقويت شود.

الزياني ابراز اميدواري کرد که مالکي سياست‌هاي بهتري را براي برقراري امنيت و ثبات در عراق در پيش بگيرد؛ سياست‌هايي که با منافع کشورهاي عربي هماهنگ باشد.

نوري مالکي اخيرا در اظهاراتي رياض را به مداخله در امور عراق و ديگر کشورهاي عربي متهم کرده و گفته بود که مسئولان عربستاني مسئول کشتار مسلمانان هستند.