کد خبر: ۳۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۷

گله وزیر جوانان از بانک‌ها برای خروج سرمایه‌شان از صندوق وام ازدواج

وزیر ورزش و جوانان گفت: شورای راهبردی سمن‌ها با عضویت افرادی منتخب که در حوزه جوانان صاحب تالیف و فکر هستند تشکیل می‌دهیم و این جلسه هفته آینده به منظور شناسایی مشکلات جوانان در سطح وسیع برگزار می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار سرویس «جوانان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ‌دکترمحمود گودرزی در حاشیه برگزاری نخستین جلسه ستاد ملی برگزاری هفته جوان که با حضور 34 نفر از نمایندگان دستگاه‌ها و معاونین وزیرمرتبط با امور جوانان امروز در ساختمان شماره یک وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: قرار است شورای راهبردی سمن‌ها تکالیفی را برای دولت تعیین و مشکلات جوانان را احصاء کند.

 

 
گله وزیر جوانان از بانک‌ها برای خروج سرمایه‌شان صندوق وام ازدواج

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیش از این صندوق وام ازدواج ایجاد شده بود و بانک‌ها سرمایه خود را در آن می‌گذاشتند. البته با توجه به آنکه رویکرد بانک‌ها اقتصادی و مبتنی بر کسب سود است تخصیص وام بدون بهره به جوانان برایشان به صرفه نبود. بنابراین سرمایه خود را از صندوق خارج کردند و این کار آنها جای گله دارد.

 

گودرزی درباره تخصیص وام ازدواج به جوانان در دولت گذشته نیز گفت: مشکل نقدینگی در دولت گذشته کم بود؛ اما در سالهای اخیر این مشکل افزایش یافته است. از سوی دیگر صرف تصویب ضرورت اعطای وام ازدواج نمی‌تواند راهگشا باشد، چرا که باید منابع این کار موجود باشد. از سوی دیگر باید توجه داشت که نباید این گونه اقدامات بار مالی برای دولت ایجاد کند.

 

وی تاکید کرد: صحبت‌هایی درباره اعطای وام ازدواج و اشتغال شده است و امیدواریم بانک‌ها در تصمیم خود تجدیدنظر کنند. البته در هیئت دولت نیز این موضوع به طور غیررسمی مطرح شده است.

 

 
تشکیل شورای عالی جوانان تا پایان ماه جاری

 

وزیر ورزش و جوانان درباره زمان برگزاری شورای عالی جوانان نیز گفت: موضوع هدفمندی یارانه‌ها اولویت بیشتری داشت به همین منظور به این موضوع پرداختیم، البته قرار است تا پایان اردیبهشت ماه هم شورای عالی جوانان و هم شورای عالی ورزش برگزار شود.

 

وی درباره دیدار جوانان نخبه با مقام معظم رهبری و رئیس جمهور اظهار کرد: امیدواریم شرایطی فراهم شود که جوانان نخبه خدمت رهبر انقلاب برسند و در هفته جوان نزد رئیس جمهور نیز بروند.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره دلیل تشکیل جلسه ستاد برگزاری هفته جوان در ساختمان شماره یک وزارت ورزش و جوانان گفت: ساختمان وزارت ورزش و جوانان در خیابان آفریقا ساختمان اداری بخش جوانان وزارت ورزش و جوانان است والا ساختمان شماره یک هم متعلق به ورزش و هم جوانان است.

 

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: جوانان یکی از معاونت‌های وزارت ورزش و جوانان است و قانون گذار این گونه برای ما تکلیف کرده است. البته من تلاش کردم تعداد معاونت‌ها به نوع فعالیت و حضور من در حوزه جوانان تاثیر منفی نگذارد.

 

گودرزی در پایان اظهار کرد: معاون ساماندهی امور جوانان تلاش‌ زیادی را در حوزه جوانان انجام داده است و عزم و توجه جدی در زمینه جوانان وجود دارد، البته جوانان یک موضوع فرابخشی است و وزارت ورزش و جوانان صرفا به عنوان یک نهاد هماهنگ کننده عمل می‌کند.