کد خبر: ۳۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۲

وزیر نفت: قطعا بنزین تک نرخی نمی شود

وزیر نفت گفت: هنوز قیمت حامل های انرژی نهایی نشده است اما قطعا بنزین تک نرخی نمی شود.

به گزارش «انتخاب»، بیژن نامدار زنگنه پس از حضور در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و ارائه گزارش خاطرنشان کرد:‌ پیش از این گزارشهایی را در کمیسیون انرژی ارائه کرده بودم و امروز نیز مواردی را تقدیم اعضای کمیسیون برنامه و بودجه کردم و نظر خوب آنها را در برنامه های خود منظور خواهیم کرد.

وزیر نفت همچنین با تاکید بر این که هنوز نرخ حامل های انرژی نهایی نشده است ، میزان تولید بنزین سالجاری را تقریبا به اندازه تولید پارسال اعلام و تاکید کرد: اگرچه کمیت تغییر جدی نخواهد داشت اما کیفیت تولید افزایش می یابد.

زنگنه در نشست کمیسیون برنامه و بودجه ارزش کل نفت و میعانات گازی صادر شده سال گذشته را 48 میلیارد و 132 میلیون دلار اعلام کرد و گفت:‌درآمد وصولی وزارت از محل صادرات 42 میلیارد و 240 میلیون دلار بود و درآمد مصوب هم 41 میلیارد و 610 میلیون دلار در نظر گرفته شده بود.
وی میانگین صادرات روزانه نفت خام و میعانات گازی را در سال گذشته حدود یک میلیون و 200 هزار بشکه اعلام کرد و گفت: انتظار می رود این میزان با 200 هزار بشکه بیش از میزان مصوب به طور میانگین در سال جاری به یک میلیون و 500 هزار بشکه برسد.