کد خبر: ۳۵۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۰

ثبت رکورد ۴۳۵ هزارتزریق واکسن در کشور/ افزایش ۳۰۰ مرکز واکسیناسیون

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: معاون کل وزارت بهداشت گفت: رکورد ۴۳۵ هزارتزریق واکسن در کشور زده شده است و طی چند روز گذشته آمار تزریق ها به بالای ۴۰۰ هزار رسیده است.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در حاشیه واکسیناسیون استادان دانشگاه در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روزگذشته رکورد ۴۳۵ هزار واکسن در کشور را زدیم و سه روز که آمار تزریق ها به بالای ۴۰۰ هزار رسیده است.

او در ادامه بیان کرد: امروز خوشبختانه واکسینه اساتید، دانشجویان، معلمان، خبرنگاران و زندانیان آغاز شد. ما امیدواریم با کمک سایر سازمان ها، ۳۰۰ مرکز واکسیناسیون افزوده شود که هر کدام از این مراکز روزانه ۵۰۰ تا هزار دز توانایی تزریق خواهند داشت.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: مهم ترین و اصلی ترین با اولویت ترین کار اجرایی وزارت بهداشت واکسیناسیون مردم است، امیدواریم با کمک مردم این موضوع حل شود.

حریرچی تصریح کرد: در بعضی از مناطق و در بعضی از رده های سنی از واکسیناسیون استقبال نمی کنند و ضعف ۲۰ تا ۴۰ درصدی برای مراجعه دارند.

او بیان کرد: با اطمینان خاطر اعلام می کنم تنها راه موثر برای مقابله با بیماری کرونا واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

حریرچی گفت: مردم به شایعات مربوط به واکسن توجه نکنند؛ گروه های هدف که اعلام شده تا دو ماه آینده واکسینه خواهند شد. هدف اصلی ما کاهش مرگ و میر است.

معاون کل وزارت بهداشت درباره حواشی برگزاری کنکور ارشد، تصریح کرد: مسئله این‌است که ما به فعالیت اجتماعی چون سفر، رستوان رفتن و غیره می پردازیم اما بحث آزمون و امتحان که پیش می آید کرونا خطرناک می شود.

حریرچی افزود: ساعت برگزاری آزمون ارشد از هر جای دیگر به لحاظ انتشار ویروس کرونا امن تر بود؛ چرخ دانشگاه ها و مملکت ها باید بچرخد.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: موضوع خوابگاه های دانشجویی و رستوران های دانشگاهی است و از مدارس پیچیده تر است؛ ما امیدواریم که مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری حضوری باشد.