کد خبر: ۳۵۰۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۵

ترس از موشک‌باران حزب‌الله اسرائیل را به اقدام فوری واداشت

ایسنا نوشت:سایت واللا فاش کرد، ارتش اشغالگر از روزهای آینده جذب نیرو در واحد "رفائیم" که یک واحد سری برای جنگ زمینی است و توانمندی‌های اطلاعاتی و نیروی هوایی را در خود ادغام کرده، شروع خواهد کرد.

به گزارش این سایت عبری، این واحد نظامی ارتش به شماره ۸۸۸ و تحت فرماندهی سرهنگ "ع" است که در سال ۲۰۱۹ براساس دیدگاه آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اشغالگر برای توسعه و تقویت توانمندی‌های نظامی سری تشکیل شد.

این سایت به نقل از منابع گزارش داد، پس از موافقت ستاد کل ارتش با طرح ایجاد این یگان یوئل استریک، فرمانده شاخه زمینی، یارون وینکلمن فرمانده هنگ ۹۸ در آن زمان اقدام به ایجاد این واحد کردند.

به گفته امیر بوحبوط، تحلیل‌گر نظامی سایت واللا، تاکنون سربازان و افسران برجسته و افراد با مهارت عملیاتی بالا در این یگان جذب شده‌اند. آنها در واحدهای نخبه دیگر خدمت کرده‌ و به منظور تسریع در روند افزایش توسعه توانمندی‌های تکنولوژیکی یگان با دقت بسیار بالا انتخاب شده‌اند.

او تصریح کرد، از بین شیوه‌های مورد استفاده رفائیم گرفتن آمار پروازها و انواع هواپیماهای کوچک توانمندی‌های و برقراری تماس سری در حوزه ارتش و سامانه‌های کنترل و نظارت و غیره است. 

بوحبوط به نقل از منابع امنیتی و منابع عالی رتبه اسرائیلی توضیح داد این یگان در حین جنگ انجام ماموریت‌های پیچیده به منظور شناسایی دشمن را با تشدید نظارت روی مبارزان نخبه حزب‌الله لبنان را در شرایط میدانی پیچیده در عمق خاک لبنان برعهده خواهد داشت.

در این راستا منابع امنیتی که عالی‌رتبه توصیف شده‌اند، بدترین سناریو برای اسرائیل را شلیک بیش از هزار موشک در روز علیه جبهه داخلی دانستند و موسسه امنیتی افراد مربوطه برآورد می‌کنند، اگر شاخه نظامی حزب‌الله چراغ سبز دریافت کند با موشک‌های نقطه زن به منظور تاثیرگذاری بر هوشیاری و ایجاد دستپاچگی ضربه‌ای عظیم نه فقط به خطوط مقدم بلکه به شکل خاص به عمق اسرائیل وارد خواهد کرد.

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ سابق و وزیر دارایی کنونی گفت، حزب‌الله لبنان تقریبا تبدیل به ارتش شده و تعدادی از کشورهای عضو ناتو به لحاظ کیفیت و کمیت سلاح‌هایی که این حزب در اختیار دارد را ندارند.

به گفته لیبرمن، تل‌آویو حزب‌الله را دشمن شماره یک خود می‌داند و ارتش رژیم اشغالگر حزب‌الله را دومین ارتش به لحاظ قدرت در منطقه ارزیابی می‌کند.