کد خبر: ۳۵۰۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۹۸

از جمشید هاشم‌پور تا مهران مدیری/ تکل از پشت کرونا روی هنرمندان

روزنامه جوان نوشت: تنها چند روز پس از ابتلای رامبد جوان به کرونا و ناتمام ماندن برنامه «خندوانه» این بار مهران مدیری دیگر مجری تلویزیون به کرونا مبتلا شد تا مسئله آسیب‌پذیری هنرمندان در مقابل کرونا بیش از پیش مطرح شود.

تنها چند روز پس از ابتلای رامبد جوان به کرونا و ناتمام ماندن برنامه «خندوانه» این بار مهران مدیری دیگر مجری تلویزیون به کرونا مبتلا شد تا مسئله آسیب‌پذیری هنرمندان در مقابل کرونا بیش از پیش مطرح شود.

بزرگ‌ترین شانس شبکه نسیم سیما این است که کار ضبط مسابقه «دورهمی» با اجرای مهران مدیری به پایان رسیده و عملاً ابتلای وی به کرونا تأثیر منفی روی پخش این مسابقه تلویزیونی نخواهد گذاشت. نزدیک شدن به ایام ماه محرم و صفر نیز به کمک تلویزیون آمده است تا توقف پخش «خندوانه» و پایان «دورهمی» چندان لطمه‌ای به برنامه‌های سرگرمی شبکه نسیم نزند.

روند رو به گسترش ابتلای هنرمندان به کرونا، نشان می‌دهد برخلاف ادعاهای قبلی مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حتی مجریان شناخته شده نیز از گزند ویروس کرونا در امان نبوده‌اند. تزریق دوز اول واکسن کرونا به بخشی از هنرمندان پیشکسوت هم نتوانسته است از ابتلای آنان به کرونا جلوگیری کند. جمشید هاشم‌پور یکی از چهره‌های هنری است که پس از دریافت واکسن، گرفتار کرونا شد.

هنرمندان در خطر کرونا
هنرمندان روزهای پرخطری را پشت سر می‌گذارند، ابتلای رامبد جوان و مهران مدیری رسانه‌ای شد، اما در کنار آن باید به خبر درگذشت مجری شبکه «افلاک» (استان لرستان) اشاره کرد. اسفندیار ملایری، هنرمند لرستانی و مجری و بازیگر شبکه افلاک بر اثر ابتلا به کرونا گذشت. همچنین شیرین بهرامی، دوبلور جوان صداوسیما نیز بر اثر کرونا دار فانی را وداع گفت. سال گذشته نیز چنگیز جلیلوند، هنرمند بی‌همتای دوبله ایران بر اثر کرونا جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. روز گذشته بهنوش بختیاری نیز با انتشار پستی در صفحه اجتماعی خود، از ابتلایش به کرونا خبر داد.

نوع فعالیت‌های هنری به خصوص در سینما و تلویزیون که در فرایند تولید آن‌ها چندین نفر در فضاهای بسته یا نیمه بسته تجمع پیدا می‌کنند، زمینه انتقال ویروس کرونا را تشدید می‌کند. به رغم اینکه در تلویزیون ادعا می‌شود فاصله‌گذاری مناسب انجام می‌شود، ابتلای رامبد جوان مجری «خندوانه» نشان داد کرونا از آنچه برنامه‌سازان تلویزیون می‌پندارند، خطرناک‌تر است. مجری «خندوانه» که در همه قسمت‌های اخیر آن حضار با فاصله از یکدیگر و با ماسک حضور داشتند، مبتلا به کرونا شده و بستری است. همین مسئله باعث شد تا تهیه کننده خندوانه از توقف این برنامه خبر دهد. این اتفاق می‌توانست برای برنامه مسابقه دورهمی شبکه نسیم نیز تکرار شود، اما به دلیل اینکه ضبط برنامه پیش‌تر انجام شده بود، عملاً مشکلی برای پخش پیش نیامد.

در هفته‌های اخیر نام چندین بازیگر سینما در ردیف مبتلایان به کرونا درج شده است، اغلب این افراد در زمان فعالیت‌های سینمایی مبتلا به بیماری شده‌اند، اگرچه درخواست‌های متعددی برای توقف تولید مجموعه‌های نمایشی ارائه شده، ولی عملاً پروژه‌ها همچنان در حال فیلمبرداری هستند.

کرونا سراغ طائرپور رفت
فرشته طائرپور، تهیه کننده سینما که به دلیل ابتلا به کرونا در بخش آی‌سی‌یوی یکی از بیمارستان‌های تهران بستری بود، به بخش عمومی منتقل شد.

طائرپور که آثاری، چون «گلنار»، «آینه‌های روبه‌رو»، «نخودی» و «پسر مریم» را تهیه کرده است، از هفته گذشته به دلیل درگیری ریه پس از ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد و دیروز نزدیکان وی خبر دادند که به بخش عمومی منتقل شده و روند بهبودی را سپری می‌کند. طائرپور که رئیس انجمن کارفرمایی تهیه‌کنندگان فیلم (اکت) هم است، بارها مطالبه واکسیناسیون هنرمندان مقابل دوربین را مطرح کرده است.

درگذشت یک چهره رسانه
حسین احمدی، فعال رسانه‌ای و صاحب امتیاز روزنامه «هنرمند» نیز بر اثر کرونا دار فانی را وداع گفت. مرحوم احمدی نزدیک یک ماه در بیمارستان بستری بود ولی در نهایت هفته گذشته تسلیم ویروس کرونا شد و درگذشت. وی هنگام مرگ تنها ۴۰ سال داشت. از دیگر هنرمندانی که طی روزهای گذشته به خاطر ابتلا به کرونا چشم از جهان فروبسته‌اند می‌توان به بانو مهرالزمان فخارمنفرد، هنرمند پیشکسوت نگارگری اشاره کرد که در رشته نگارگری دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. اوج‌گیری موج پنجم کرونا، هنرمندانی را که به دلیل شرایط کاری در سینما و تلویزیون مجبور به فعالیت هستند، بیش از دیگران تهدید می‌کند و به نظر می‌رسد این روزها باید تدبیر جدی‌تری برای دور ماندن این قشر از خطر کرونا در نظر گرفته شود.