کد خبر: ۳۵۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۵

هشدار آمریکا به کره شمالی

 به دنبال انتشار گزارش‌ها مبنی بر اینکه کره شمالی احتمالاً‌ قصد انجام آزمایش اتمی دیگری را دارد، آمریکا اعلام کرد که شدیداً‌ کره شمالی را تحت نظر دارد و به پیونگ یانگ تاکید کرد، از انجام اقداماتی که صلح منطقه را تهدید می‌کند، بپرهیزد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت کره جنوبی روز سه‌شنبه گفت، افزایش فعالیت‌ها در سایت زیرزمینی آزمایش اتمی کره شمالی شناسایی شده که احتمالاً‌ حاکی از آمادگی‌ها برای انجام یک آزمایش اتمی دیگر است.

این گزارش‌ها درست پیش از سفر باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به ژاپن و کره جنوبی منتشر شد؛ جایی که قرار است وی درباره راه‌های رسیدگی به برنامه تسلیحات اتمی کره شمالی صحبت کند. اوباما قرار است امروز (چهارشنبه) به توکیو و روز جمعه به سئول سفر کند.

جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما با دقت گزارش‌ها را درباره احتمال افزایش فعالیت‌ها در سایت آزمایش اتمی کره شمالی بررسی کرده‌ایم. ما شدیداً‌ وضعیت شبه جزیره کره را تحت نظر داریم.

وی در کنفرانس خبری افزود: ما باز هم به کره شمالی تاکید می‌کنیم تا از اقداماتی که صلح و امنیت منطقه را تهدید می‌کند، اجتناب کرده و از تعهدات و الزامات بین‌المللی‌اش پیروی کند.

کیم مین ‌ سئوک، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی گفت: فعالیت‌های بسیاری در سایت آزمایش اتمی «پونگی ‌ ری» مشاهده شده است در نتیجه نیروهای ما خود را آماده کرده‌اند که ممکن است کره شمالی هر آن دست به یک آزمایش اتمی بزند.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید در پرواز «ایر فورس وان» که اوباما را به آسیا می‌برد به خبرنگاران گفت: کره شمالی سابقه انجام اقدامات تحریک‌آمیز را دارد و ما همیشه در ذهنمان این مسأله را داریم که پیونگ یانگ ممکن است هر زمانی دست به چنین اقدامی بزند.